Senaste nytt

Rebilla Card

imartin

Medlem
Nytt kreditkort på marknaden.
Kreditkort från Rebilla | Rebilla
Rebilla kortet. Ett MasterCard med 2 % cashback. På sajten står det dessutom: "Vi lovar att du inte behöver betala aviavgifter, årsavgifter, avgifter när du gör uttag i bankomater, valutapåslag eller valutaväxlingsavgifter."
Dock är kontantuttag begränsad till 1000 kr/vecka just nu, så på det viset är det inte så mycket bättre än gratiskorten från Revolut/Curve för kostnadseffektiva kontantuttag - fast här handlar det om ett riktigt kreditkort.
Verkar kanske vara mest jämförbar med Bank Norwegians kreditkort, och möjligtvis bättre eftersom där tas det ut en valutaväxlingsavgift.
Sedan är det inte omöjligt att det finns andra dolda kostnader med Rebilla. Har själv inte testat än.
 

Ping

Medlem
Intressant med fintech kreditkort.

Cashback är begränsad till 1000kr per år alltså en spend på 50k.
Ingen reseförsäkring verkar ingå efter mitt snabba lusläsande av villkoren.
Verkar inte finnas med autogiro eller autobetalning.
 

Delayed

Medlem
Ett MasterCard med 2 % cashback. På sajten står det dessutom: "Vi lovar att du inte behöver betala aviavgifter, årsavgifter, avgifter när du gör uttag i bankomater, valutapåslag eller valutaväxlingsavgifter."
Vad tusan tjänar de pengar på då? Kortavgifterna är väl inga två procent numera?
 

Thornado

Medlem
Vad tusan tjänar de pengar på då? Kortavgifterna är väl inga två procent numera?

Som de flesta kreditkortsbolag så kommer väl de stora pengarna in just på att folk använder krediten och betalar ränta.

De verkar även erbjuda en tjänst där man kan flytta över existerande krediter/lån till dem,
 

Fidde

Medlem
Verkar vara MC-kursen utan ytterligare påslag. Har ansökt, kan ju vara intressant upplägg att köra detta med Curve framför och sen få 1% utöver detta genom Curve cashback (på de ställen man kan få cashback hos Curve).

Iom att det står att man inte får cashback på kontantuttag får vi väl se om påfyllnad av Revolut går att få cashback på. Annars så lär det ju vara ett bra alternativ på helger där Revolut tar 1% och jag antar att detta clearas måndagar istället. Även bättre än Bynk då detta är ett kreditkort så man slipper hålla på och fylla på.
 

A87

Medlem
Även jag gjorde en ansökan. Tack för tips!

Hade aldrig hört talas om detta kort. Börjar bli väääldigt många kort här hemma. Jag anser att detta kort är bättre än Klarna, PFC, Norwegian, Revolut samt curve vid utlandsköp. Jag är ingen flitig kontantanvändare och oftast är jag utomlands på helger. Då slipper jag massa påslag vilket är toppen! PFC är väl närmast vad gäller valutapåslag men då går jag miste om cashback...

Hur resonerar ni?
 
Toppen