Senaste nytt

SAS Bonusresa med upp till 50% rabatt, boka senast 8 dec 2019, res 7 jan - 31 mars 2020

JochenS

Medlem
Undrar även om ni har något tips på destination i Europa där det finns roliga aktiviteter för barn? Gärna i de närmaste zonerna (Tyskland, Polen) så att poängresan blir lite billigare :).

Nu blev det lite off-topic men det hänger ju ändå ihop med rean :).

Vi har fastnat för att gå på zoo. Alla årstider, så länge som det inte regnar. Inte så avancerat nöje kanske, men uppskattas alltid av barnet (som har varit 1.5-2.5 år på dessa resor), kan kombineras med bra lekplatser, och vi föräldrar tycker det är roligare än att bara göra lekaktivitet.

I Tyskland ligger både Zoo Berlin och Munchen Zoo centralt i respektive städer. I Innsbruck finns Aplenzoo, och dit tar man sig relativt smidigt med en fin tågresa på strax över timman från Muchen, så bra poängresa även dit. Just Alpenzooet kan man smidigt kombinera med bergbana och linbana upp på toppen ovanför staden, funkar säkert med små barn även om vi inte provat. Alpenzoo har egen station utmed bergbanan som går från Innsbruck centrum, så väldigt smidigt att ta sig dit. I London hängde vi en eftermiddag på "Childrens zoo" i Battersea park. Litet och enkelt, men med lekplats och möjlighet att mata div. djur, bland annat Wallabies.

För något större barn och helt säkert vuxna är Miniatur Wunderland i Hamburg en rolig aktivitet, Modellbahn, Modelleisenbahn Hamburg | Miniatur Wunderland Hamburg
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Gäller resor tur/retur med Widerøe eller SAS i SAS Go Bonus och SAS Plus Bonus som bokas t.o.m. den 8/12 2019. Reseperiod: 7/1 2020–31/3 2020. Antalet platser är begränsat. Skatter och avgifter tillkommer. Logga in på ditt EuroBonus-konto för att se poängrabatterna

Har jag förstått rätt att denna kampanj inte gäller enkelresor utan bara tur- och retur?

yes :)
 

Delayed

Medlem
Har jag förstått rätt att denna kampanj inte gäller enkelresor utan bara tur- och retur?
Vilket får den märkliga effekten att en exempelvis enkel inrikesresa i GO kostar 6000 poäng men lägger man till en returresa så kommer man undan med 5000 poäng. 184 SEK extra i skatter med mera men det får man väl tillbaka om man bokar av returen eller?

Screenshot from 2019-12-04 11-16-10.png


Screenshot from 2019-12-04 11-17-42.png


Allt för poängen...
 

P.Andersson

Medlem
Synd att erbjudandet inte gällde tillsammans med en 2-4-1 amex voucher. :( Annars hade jag kunnat tänka mig en Plus resa (2pers) tur/retur till LAX för 64 000poäng..:oops:
 

Cashback

Medlem
Om man har högsta nivån på Fly Premium, borde man inte kunna boka bonusbiljett i Business men betala kampanjpriset i poäng för Go? Fly Premium innebär väl att man kan boka en biljett i högre klass men betala för vad Go-biljetten kostar i poäng på samma sträcka? Ska tillägga att Business endast är tillgängligt ena hållet, får bli Plus på andra. Är det där problemet ligger? Får rätt rabatt på Plus-sträckan men inte Business. Kan SAS hjälpa till att boka en sådan resa till Go-priset?
 
Toppen