Senaste nytt

CDON Sas Amex Classic 30k eurobonuspoäng

Joo det stämmer nog, jag missade att läsa hela texten. Fick för mig att de hade sänkt gränsen för "riktiga" vocuhern!
Men då var jag inte lika sugen att haka på denna.
Nu är det dessutom bonusreserea ( SAS Bonusresa med upp till 50% rabatt, boka senast 8 dec 2019, res 7 jan - 31 mars 2020 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor ) och har du Mastercard Fly Premium så går kampanjen att kombinera med detta. 13-15 december är det dessutom SAS Mastercard dubbla poäng kampanj ( https://www.businessclass.se/forum/threads/sas-mastercard-dubbla-poäng-13-15-december-2019.98306/ ) så jag kommer att lägga min spend där istället för hos AMEX.
 
Nu är det dessutom bonusreserea ( SAS Bonusresa med upp till 50% rabatt, boka senast 8 dec 2019, res 7 jan - 31 mars 2020 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor ) och har du Mastercard Fly Premium så går kampanjen att kombinera med detta. 13-15 december är det dessutom SAS Mastercard dubbla poäng kampanj ( https://www.businessclass.se/forum/threads/sas-mastercard-dubbla-poäng-13-15-december-2019.98306/ ) så jag kommer att lägga min spend där istället för hos AMEX.

Låter som man ska låta Curven få jobba lite och GBITa den 13 Dec :)
 

folo

Medlem
Nu är det dessutom bonusreserea ( SAS Bonusresa med upp till 50% rabatt, boka senast 8 dec 2019, res 7 jan - 31 mars 2020 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor ) och har du Mastercard Fly Premium så går kampanjen att kombinera med detta. 13-15 december är det dessutom SAS Mastercard dubbla poäng kampanj ( https://www.businessclass.se/forum/threads/sas-mastercard-dubbla-poäng-13-15-december-2019.98306/ ) så jag kommer att lägga min spend där istället för hos AMEX.

Hmm, hur resonerar du här? Tänker att Black Friday AMEX Classics ~77p/100kr upp till 45 000 är bättre än MC Premiums kampanj på 30p/100kr.

Själv planerar jag att mixa på båda korten eftersom 45 000 bör klaras utan att jag behöver dra alla kommande tre månaders inköp på det.
 

Migato

Medlem
Hmm, hur resonerar du här? Tänker att Black Friday AMEX Classics ~77p/100kr upp till 45 000 är bättre än MC Premiums kampanj på 30p/100kr.

Själv planerar jag att mixa på båda korten eftersom 45 000 bör klaras utan att jag behöver dra alla kommande tre månaders inköp på det.

Fattar inte, har inte Amex Classic 10p/100kr som intjäning? Var kommer 77p/100kr ifrån?

Låter som man ska låta Curven få jobba lite och GBITa den 13 Dec :)
Vad är GBITa?
 

folo

Medlem
Fattar inte, har inte Amex Classic 10p/100kr som intjäning? Var kommer 77p/100kr ifrån?

Vad är GBITa?


Black Friday-kampanj via CDON på SAS Amex Classic där man får en 30 000p sign-up bonus om man spenderar 45 000 inom 3 månader (se absolut första posten i denna tråd). Dvs signup-bonus plus de vanliga 10p/100kr = 34 500 / 45 000 = ~0.77p/100kr när man spenderat 45 000 kr.

GBIT = Go Back In Time som är en funktion på Curve-kortet där man kan flytta transaktioners datum med vissa begränsningar, lämpligen till de dagar som MC:s kampanj är på.
 

Caelus

Medlem
Tackar! Hoppas verkligen inte det tar en månad i detta fall.

Vet någon om de tre månaderna räknas från ansökan? Eller är det från utskickat kort eller till och med från det att man aktiverat kortet?

Jag är också intresserad av denna fråga. Någon som vet vad som gäller?
 

M.K

Medlem
Jag kan passa på att fråga om detta i morgon eftermiddag då Amex system var trögt efter min Elite uppsägning. Jag måste oavsett ringa in i morgon för att hinna aktivera min Classic ansökan innan 6/12 fick jag besked om.
 

Bankiren

Medlem
Om jag skaffar detta kort, innebär inte det att jag kan få värvningsbonus för exempelvis ett Platinum först efter 6 månader? Någon skrev tidigare i tråden att gränsen på 6 månader gäller samma kort, vilket då betyder att man kan ha ett Classic och få värvningsbonusen för ett Platinum?
 
Toppen