Senaste nytt

Dyrare på Arlanda Express

Meazza

Medlem
Tro det eller ej! Imorgon (3 dec) höjs priserna - igen.

arnexpress.png


https://app.emarketeer.com/resources/12401/Arlanda_Express_Prislista.pdf
 

igelkotten

Medlem
Bra. Köpte en enkel i helgen (vilket har oförändrat pris) och provocerades av grupprabatten - aldrig saknat en vän så mycket som där på plattformen.
 

M.K

Medlem
Nära nu. Bara 11sek ”billigare” än Green cab som jag oftast alternerar mitt resande med för två personer från innerstan. Blir trevligt att spara pengar snart vid nästa prishöjning genom att åka Tesla från porten.

De verkar oerhört prisokänsliga med alla dessa prishöjningar trots minskat flygande och att konkurrensen aldrig varit större till ARN. Vi har nu två flygbussar, SL, SJ, egen bil samt taxi som konkurrerar, ändå fortsätter priserna upp. Intressant.
 
Last edited:

jerixon

Medlem
Ja flixbuss går relativt ofta nu för tiden dessutom.
Köper man även en biljett på tidigaste avgången för dagen så gäller den ju 12h innan och efter den avgången med konstigt nog :p
"Arlanda flygtransfer linje 690: Biljetten är giltig på samma sträcka i upp till 12 timmar före och efter angiven avgångstid. Två stora väskor får medföras."
 

Hachans

Medlem
Bra. Köpte en enkel i helgen (vilket har oförändrat pris) och provocerades av grupprabatten - aldrig saknat en vän så mycket som där på plattformen.

Det står ju folk hela tiden där vid biljettautomaterna och letar folk att åka med. Bara att slå sig ihop med en eller flera av dem?

Men de kan sin marknad. Affärsresenärer kommer att köpa enkelbiljetter för att de inte betalar själva och inte kan redovisa biljetter med flera personer.

När affärsresenärerna är i lågtrafik kommer de priskänsliga familjerna som annars inte skulle åkt alls.

Nej, att ha passagebiljett inkluderad i mitt resekort har sparat många kronor. SL-pendeln (eller ett SJ-tåg om jag kan pricka in det) och jag är golden.
 

igelkotten

Medlem
Det står ju folk hela tiden där vid biljettautomaterna och letar folk att åka med. Bara att slå sig ihop med en eller flera av dem?

Men de kan sin marknad. Affärsresenärer kommer att köpa enkelbiljetter för att de inte betalar själva och inte kan redovisa biljetter med flera personer.

När affärsresenärerna är i lågtrafik kommer de priskänsliga familjerna som annars inte skulle åkt alls.

Nej, att ha passagebiljett inkluderad i mitt resekort har sparat många kronor. SL-pendeln (eller ett SJ-tåg om jag kan pricka in det) och jag är golden.

Hade nog otur bara - skickade många trånande blickar mot mina medmänniskor ;)
 
Toppen