Senaste nytt

Lufthansa Premium mellan Frankfurt och Addis

Samosaguas

Medlem
Fick till slut testa på att flyga Lufthansa Economy Premium mellan Frankfurt och Addis Abeba för ett tag sen. Detta gjordes på en resa till Kampala, Uganda och rutten var denna:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Förra gången jag gjorde resan var jag också bokad i Premium Economy men då inträffade följande trevliga saker: Premium Economy med Lufthansa som förvandlades till Business | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Denna gång hade jag inte samma tur med uppgraderingar ;)

Resan inleddes med en händelsefattig resa mellan ARN och FRA. För den intresserade kan noteras att gardinen var fördragen.
IMG_4662.JPEG

Landning i Frankfurt enligt tidtabell.
IMG_4665.JPEG

Hade hellre fortsatt min resa med denna bjässe.
IMG_4666.JPEG

Eller varför inte denna skönhet ;)
IMG_4673.JPEG

Istället för dessa blev det ombordstigning på LH598 som skulle ta oss till Addis. Denna rutt flygs av Lufthansa Cityline med Airbus A340. Menyn på flygningen såg ut såhär.
IMG_4668.JPEG
IMG_4669.JPEG
IMG_4670.JPEG
IMG_4671.JPEG

Valde kycklingen och ett glas rött vin. Helt ok men inget särskilt att skriva hem om.
IMG_4675.JPEG

Baileys och kaffe efter maten var dock gott!
IMG_4677.JPEG

Istället för necessär bjöd Lufthansa på en tygpåse med det vanliga innehållet. Bra idé då den faktiskt var användbar för smutstvätt och dylikt. Missade att ta bild på sätet men det kommer på hemresan i nästa inlägg...

Sammantaget en stabil produkt som Lufthansa levererar i Premium Economy. Dessutom bra intjäning till Eurobonus som med bokningsklass E ger 150%.
 

Canadien

Medlem
På a350 är LH PE dåligt avskild från Ekonomi, bara ett par tunna skivor från taket som inte ljudisolerad någonting. Annars föredrar jag LH, mest p g a att de har fler direktdestinationer så att man slipper byta i US eller Asien.
 

Samosaguas

Medlem
På a350 är LH PE dåligt avskild från Ekonomi, bara ett par tunna skivor från taket som inte ljudisolerad någonting. Annars föredrar jag LH, mest p g a att de har fler direktdestinationer så att man slipper byta i US eller Asien.
Jag gillade verkligen att kabinen i Premium Economy är så liten på Lufthansa A340. Endast fyra rader och dessutom bra med avstånd till Economy.
 

Samosaguas

Medlem
Bjuder på några bilder från min destination Kampala innan det blir dags för hemresa!

Uganda Airlines nästan kompletta flotta på en bild :)
IMG_4729.JPEG

Wild Coffee i Kampala serverar godaste kaffet i stan.
IMG_4702.JPEG

En passion nojito med extra ingefärsshot på Cafe Javas är ett måste i Kampala.
IMG_4680.JPEG

Bodde gjorde jag på Sheraton Kampala. Trevlig park i anslutning till hotellet.
IMG_4715.JPEG

Väl på Entebbe flygplats informeras man om riskerna med ebola. Tänk vad lite tvål och vatten kan göra!
IMG_4732.JPEG

I nästa inlägg rapporterar jag om hemresan.
 

sandek

Medlem
SAS plus på long haul är ju Economy med bättre utrymme.

På LH får du i PE en pre departure beverage, meny, "amenity kit", "porslin" osv.

Sen finns det vissa grejer som gör att jag ändå uppskattar SAS Plus.
 
Toppen