Senaste nytt

Austrian uppgraderar sin long-haul flotta & Business class

Magino

Medlem
Austrian Airways har nyligen uppgraderat 32 av deras short- och medium-haul plan och ska ha konverterat resten nästa år. När det är klart kommer Austrian att uppgradera samtliga av bolagets tio long-haul plan med ny ekonomi och business klass. Uppgraderingen kommer ske under vintern 2012/2013

Conversion of long-haul fleet in winter 2012/2013
The next step is to follow in the winter of 2012/2013, when Austrian Airlines will refit the cabins of its long-haul aircraft. The airline will also refit the ten aircraft of types Boeing 777 and 767 with new, modern Economy seats, a new in-flight entertainment system and new lie-flat Business Class seats. The overall interior design of the aircraft will be given a new optical design, and adjusted to the colour concept of the new Europe cabin.
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Inget fel på den stolen i sig, men det börjar ju nästan bli lite brist på marknadsmångfald när så många flygbolag väljer stol av samma modell. Sen tycker jag att OS version av stolen såg riktigt ful ut, speciellt i blått.
 

A380*G

Medlem
Jäkligt intressant seating i C måste jag säga.
1-2-1 på B767

1-2-1 / 2-2-2 på B777, det lär bli huggsexa om de ensamma fönsterplatserna - även för M&M elites.
 

Alx

Medlem
Austrian uppdaterar sin business class kabin...

En mycket välbehövlig uppdatering av C kabinen på Austrians samtliga long haul flyg inleds med ett flygplan den 2 november och ska vara helt genomförd på deras 10 flygplan under våren. Behåller de sina höga nivå på maten så känns de plötsligt som ett näst intill fullvärdigt alternativ till Swiss i C.

Reser själv OS i C NRT-VIE i morgon, dessvärre med den äldre konfigurationen.

Austrian Business Class
 

Alx

Medlem
Jag tyckte att jag letade ordentligt men hittade ingen tråd om Austrians nya C och ändå så fanns den där! Tänk vad mycket man missar! :eek:
 
Toppen