Senaste nytt

British Airways Visa

kristerj

Medlem
...och idag damp det ner ett nytt, färskt BAEC-kort. Med nytt medlemsnummer. Att jag angett mitt befintliga nummer vid ansökan tycktes det inte ha tagits hänsyn till. Samtal till Entercard. Det ska åtgärdas.

Ingen förtroendeingivande start...

Nåväl. De flesta bekymmer tycks ju ha haft lyckliga slut i den här tråden.

"Vi ska alla den vägen vandra..." Jag ringde BAEC och bad dem slå ihop det BAEC nummer som Entercard öppnat med mitt befintliga BAEC nummer, det har fungerade bra. Efter att ha läst denna tråd, har jag haft noggrann koll på mina poäng från Entercard under det senaste året och även om det är fullständigt obegripligt att förstå hur, när och varför poängen kommer in eller dras bort, så kan jag konstatera att alla poäng till slut har trillat in korrekt. Men det är frustrerande att man inte enkelt kan se överföringarna. Min 2-4-1 check kom punktligt och utan problem.
 

erc

Medlem
Vän av ordning undrar ju stilla om NÅGON lyckats få sitt befintliga BAEC-nummer kopplat till ett BA-Visa?
 

Dr. Miles

Expert
Vän av ordning undrar ju stilla om NÅGON lyckats få sitt befintliga BAEC-nummer kopplat till ett BA-Visa?
Skönt att fler har haft samma problem. Kände mig som en idiot när de undrade varför jag hade gett dem fel nummer?!?
Jag undrar om Entercard får någon slags kickback för varje ny medlem på BAEC. Det förklarar varför de skapar ett nytt BAEC konto trots att det står BAEC kontonummer på ansökan.
 

kristerj

Medlem
Kan inte undanhålla er detta generösa erbjudande från Entercard :rolleyes:

Erbjudande BA Visa.jpg

Undrar vad jag ska göra med de 5.000:- extra i kredit?
 

agehall

Medlem
Kan inte undanhålla er detta generösa erbjudande från Entercard :rolleyes:

Det är ju sånt här som får en att undra vad de pysslar med. När jag skaffade mitt kort tyckte de inte att jag var kreditvärdig för mer än 50kkr, så det är vad jag fick i limit. Jag har fått något liknande erbjudande om att öka min limit med några tusenlappar, men om det ska vara någon nytta med det, så behöver jag ha 150kkr eller så. Annars räcker det ju med att man köper en flygbiljett och ett hotell så är det slut på krediten och det funkar inte, så därför spenderar jag nästan allt på mitt amex istället.
 

NotRyan

Medlem
Det är ju sånt här som får en att undra vad de pysslar med.

Troligen har dom bevakning på din taxerade inkomst, och när den ökar så vill dom att du ska öka din kredit så att den ligger på gränsen för vad dom tillåter (naturligtvis med önskan om att du nyttjar den också), brukar vara 20 % av taxerad årsinkomst...

Mvh
/NotRyan
 
Toppen