Senaste nytt

ARN T4 Gate 30D - Knappen

FQTV

Medlem
På Arlanda finns sedan drygt 2 år en möjlighet att åka buss på airside mellan inrikes (Gate 30D) och utrikes T2 och T5. Smidigare transfer och man slipper även en ytterligare säkerhetskontroll.
Alltför ofta när man kommer ner i gaten är det väldigt många som väntar på bussen.

Orsaken är att ingen tryckt på knappen för att tillkalla bussen. Tipsa om detta. En större infoskylt kan också bidra till kortare väntan.
 
På Arlanda finns sedan drygt 2 år en möjlighet att åka buss på airside mellan inrikes (Gate 30D) och utrikes T2 och T5. Smidigare transfer och man slipper även en ytterligare säkerhetskontroll.
Alltför ofta när man kommer ner i gaten är det väldigt många som väntar på bussen.

Orsaken är att ingen tryckt på knappen för att tillkalla bussen. Tipsa om detta. En större infoskylt kan också bidra till kortare väntan.

Tack för tips! Känner igen det där. Tyvärr väldigt mkt Swedavia/Arlanda över detta rent generellt. Dåligt skyltat mest överallt om allt. Dåligt med hur lång tid det tar att gå också. Hela infrastrukturen är ju 80-tal och tänket verkar inte vara på topp.. Har familj och vänner som kommer från hela världen. De har aldrig något gott att säga om Arlanda mer än att det är rent och inte luktar illa.
 

maswan

Medlem
Det hjälper ju inte att det är inkonsekvent knappeffekt också, under (godtyckligt definerad) högtrafik så behöver ingen trycka på knappen, men under all annan tid är det ett måste.

Nåja, temporär fullösning, riktig integration kommer (förhoppningsvis) på ett par år.
 

Hachans

Medlem
Den där jävla knappen. Funkar sällan.

Sist skulle jag från T2, och då tryckte jag på knappen och efter många om och men kom en buss som släppte av några och körde igen. Frågade en anställd som sa till mig att jag skulle ryckt i det gröna handtaget (nödöppningen) när bussen kom och frågat föraren om han skulle till terminal 5. Jag tyckte inte det lät som en bra idé så jag tryckte på knappen när den nollställt sig.

Sen kom till slut en annan buss och körde mig, och när föraren öppnade dörren var det inget tvivel om att man skulle gå ut. Summer och dörren öppnades.

På vägen tillbaka råkade jag ut för den föraren som släppt av folk på morgonen. Det ropades på radion hela tiden att han måste använda fjärrkontrollen för att öppna dörren, folk kommer inte ut annars. Han tjafsade emot.

Så där gick en timme i strötid iaf.
 
Toppen