Senaste nytt

Inofficiell BC träff Hong Kong 30e nov 2019

#failed

Ibland går det inte som tänkt.... Jag kollade bonustillgång idag och såg att det fanns bonusbiljett i business ikväll och hem på måndag. Planet skulle gå från Kalmar 1600. Hade varken pass eller packning med mig. Biljetten kunde inte bokas online eftersom hemresan innehöll 10h väntetid i Stockholm. Velade under dagen och runt 1400 dök det upp en sak som tog all uppmärksamhet. När det lugnat ner sig var klockan 1500. Skulle det gå att ta en taxi via bostaden, boka biljett via telefon under bilresan och checka in på mindre än 40 minuter? Svar nej... Fanns ingen taxi vid stationen så där missade jag 5 minuter. Fick dessutom en grön försäljare som misstolkade allt jag sa och behövde börja om flera gånger. När jag hunnit upp i lägenheten och packat pass och en dator var det 20 minuter kvar till gaten stängde. Taxin stod och väntade. Kan gå... Bokningen började då ta form och jag sa (för andra gången) att han var tvungen att säkerställa att jag kunde checka in innan han ställde ut biljetten. Fick då svaret, nej du måste boka dagen innan. Det är förstås inte sant, men där gav jag upp. Hade säkert ohälsosam puls också.

Om SAS släpper en biljett tills imorgon så kommer jag. Annars ses vi i Köpenhamn om en vecka.
Har ju funnits Biz biljetter med SAS idag 28 nov fram till igår när alla plusgrade bud gick genom.

Du borde bokat den!
 

MarDrum

Medlem
Sådär, då var man framme, tröttare än vad jag trott. Sista flighten även den med SQ. När jag bokade var det A380 med nyaste business stolen, men blev ändrat till 777 med 2013j. IMG_20191128_093202.jpg

Sitter nu iloungen på Cordis med en GT, o kommer nog gå och sova snart. Var ute en sväng runt hotellet i Mongkok, och allt verkar vara som vanligt igen. MTR öppen etc. Det enda är att trafiken står still då de inte hunnit laga alla trafikljus än, alla i närområdet verkar sönderslagna.
 
  • Gilla
Reactions: CJR

RobRoy

Medlem
Vi brukar hamna här rätt ofta:
Tidigare år har vi ju varit på Little Creatures Brewing i Kennedy Town.
Förra året så hade vi dock tur som fick bord utan bokning, vilket kan vara värt att tänka på.
Tror att alla har lite olika preferenser på mat och budget så något enklare som erbjuder mat som passar "alla" är at föredra.

Vi brukar hamna på det här stället rätt ofta. De har ett bra utbud på öl och maten är helt ok (och varierad). Bra priser när det är happy hour. Själv föredrar jag det här stället före Little Creatures alla dagar i veckan... Finns även gott om restauranger på High Street som backup.

掌門精釀啤酒 西營盤店 ZhangMen Hong Kong
G/F, Wealth Building, 53-65 High St, Sai Ying Pun

掌門精釀啤酒-Zhangmen Brewery
 
Toppen