Senaste nytt

SAS Mastercard, dubbla poäng 13-15 december 2019

M.K

Medlem
Någon som gjort matematiken, är det dumt att betala med MC utomlands under denna kampanj kontra att använda t ex Revolut/Curve utan valutapåslag?

Förtydligande, tänker främst på 50% extra poäng 16/12-16/1.

Minst 13,33 öre i kostnad per extra poäng på vardagar från 16/12, lite mindre på helg, detta jämfört med direktväxling genom Curve/Revolut.

Jag ser det som en bra period att faktiskt få rejäl vanlig spend på mitt MC till en snittkostnad liknande den från billhop genom Elite för extrapoängen. SEK är dessutom i en svag uppåttrend nu vilket även det är en fördel då MC köpen tar några dagar.

Inte fel heller att fylla på saldot med EB poäng. Nackdelen är att SEB fortsatt saknar Applepay som jag verkligen uppskattar på t ex barer och poolområden.

@Tolle Du räknar helt riktigt. ;)
 
Last edited:

JochenS

Medlem
Minst 13,33 öre i kostnad per extra poäng på vardagar från 16/12, lite mindre på helg, detta jämfört med direktväxling genom Curve/Revolut.

Jag ser det som en bra period att faktiskt få rejäl vanlig spend på mitt MC till en snittkostnad liknande den från billhop genom Elite för extrapoängen. Inte fel heller att fylla på saldot med EB poäng. Nackdelen är att SEB fortsatt saknar Applepay som jag verkligen uppskattar på t ex barer och poolområden.

@Tolle Du räknar helt riktigt. ;)
Hur räknar ni? Totalt 30p från 16/12 får jag till 0.067kr/p med 2% påslag, jmf ett kort utan valutapåslag.
 

M.K

Medlem
@JochenS Du kan inte räkna så. 2kr/100sek genererar 15p extra jämfört med att betala i SEK.

2/15:13,33öre för de extra poäng du får jämfört med att t ex betala hotellet direkt i SEK vid bokning eller använda någon växlingstjänst.
 

Canadien

Medlem
@JochenS Du kan inte räkna så. 2kr/100sek genererar 15p extra jämfört med att betala i SEK.

2/15:13,33öre för de extra poäng du får jämfört med att t ex betala hotellet direkt i SEK vid bokning eller använda någon växlingstjänst.

Men det är bara 50% extra 16/12-16/1 alltså 7.5p extra, eller missar jag något? Så 7.5p för 2kr = 26.66 öre per poäng, alltså bättre att köpa dem direkt från SAS för 20 öre styck.
 

molntankar

Medlem
Jag blir lite nyfiken på hur många som matchar in ett köp av flygresa på sas.se vid en sån här kampanj. Jag gjorde själv det en gång, köpte en resa under poängkampanj som kostade drygt 10 000 SEK, vilket alltså blev 5000+ extrapoäng för köpet :)

(Sen gav själva resan ganska bra med baspoäng också, +25% guld, vilket gjorde att det totalt sett kändes riktigt bra ur ett rent poängperspektiv.)
 

Kris

Medlem
Jag blir lite nyfiken på hur många som matchar in ett köp av flygresa på sas.se vid en sån här kampanj. Jag gjorde själv det en gång, köpte en resa under poängkampanj som kostade drygt 10 000 SEK, vilket alltså blev 5000+ extrapoäng för köpet :)

(Sen gav själva resan ganska bra med baspoäng också, +25% guld, vilket gjorde att det totalt sett kändes riktigt bra ur ett rent poängperspektiv.)
Jomenvisst, ett klockrent use case att utnyttja. Bara att boka upp det som bokas skall.
 
Toppen