Senaste nytt

Har Lufthansa infört Starnet blocking mot SAS?

Tonton

Medlem
Skulle det teoretiskt kunna vara så att de stryper tillgången av awardplatser till övriga star alliance medlemmar under tiden de kör sin "Travel together" kampanj? Det kanske vi möjligen kan se om tillgången förbättras eller återgår till den "normala" efter den 2/12 när den kampanjen tar slut.

Det är absolut ingen omöjlighet.
 

Quaddan

Medlem
Skulle det teoretiskt kunna vara så att de stryper tillgången av awardplatser till övriga star alliance medlemmar under tiden de kör sin "Travel together" kampanj? Det kanske vi möjligen kan se om tillgången förbättras eller återgår till den "normala" efter den 2/12 när den kampanjen tar slut.

Det var min första tanke också...
 

Senator

Moderator
Skulle det teoretiskt kunna vara så att de stryper tillgången av awardplatser till övriga star alliance medlemmar under tiden de kör sin "Travel together" kampanj? Det kanske vi möjligen kan se om tillgången förbättras eller återgår till den "normala" efter den 2/12 när den kampanjen tar slut.

Det är absolut ingen omöjlighet.

Det var min första tanke också...

Har ni smittats av forumets egen Lufthansagruppens konspirationsteoretiker?

Lite svårt att se den kopplingen när bokningar av dessa måste ske minimum 14 dagar framåt i tiden medan bonusresor kan ske maximum 14 dagar framåt i tiden.

Men något konstigt händer: frågan är vad? Married segments? Allokering av lägre inventory till SAS? Kanske SAS inte vill ”betala” för så många platser?
 
Last edited:

vegasbaby

Medlem
Jeg ringte Tallinn i går for å booke LH F MUC-ORD om 14 dager. Awardfares/United sier 6 ledige i F, men Tallinn ser ingenting. Så fremdeles en eller annen form for blokkering :(.
 

Jonas C

Medlem
Har ni smittats av forumets egen Lufthansagruppens konspirationsteoretiker?
emoji6.png
Vem kan det möjligtvis vara?
 
Ringde tallin imorse, samma visa tyvärr.. F5 tillgänglighet enl multipla källor men SAS ser 0

Ingen Pandion som kan kolla med sin pandion-support huruvida detta beror på någon förhandling kring ersättningar/poängnivåer eller om det helt enkelt är IT-glitchar?
 
Ringde tallin imorse, samma visa tyvärr.. F5 tillgänglighet enl multipla källor men SAS ser 0

Ingen Pandion som kan kolla med sin pandion-support huruvida detta beror på någon förhandling kring ersättningar/poängnivåer eller om det helt enkelt är IT-glitchar?
Ringde idag fann massa tillgängligt till Asien närmsta veckan sedan även flertalet business säten i januari!

Kollade pek, hnd, pvg, hkg
 
Toppen