Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Senator

Moderator
Sorry lite otydligt. Har tidigare när jag kommit med lh-first haft förtur i kön till passkontroll och väskuthämtning när jag flugit till usa. Är det samma i sfo var min fråga.

Nu har inte jag landat på SFO med LH F på 13 år, men jag hade inte varit orolig. Jag antar du kommer med MUC-SFO som är efter stormen av Europaflighter. Du möts troligtvis vid ankomst och ditt bagage kommer av först.

Skulle något hända blir du ombokat på nästa Unitedkärra.

Ser inget att vara orolig över.
 

KED

Medlem
Sorry lite otydligt. Har tidigare när jag kommit med lh-first haft förtur i kön till passkontroll och väskuthämtning när jag flugit till usa. Är det samma i sfo var min fråga.
Flög med LH-first MUC-SFO i somras och då var det ingen ankomst service, ingen förtur i passkontroll(som förvisso var kort). SFO var min slutdestination så det kanske är skillnad om man har en connection.
 
Flög med LH-first MUC-SFO i somras och då var det ingen ankomst service, ingen förtur i passkontroll(som förvisso var kort). SFO var min slutdestination så det kanske är skillnad om man har en connection.
Jag har märkt lite olika hantering av Lufthansa F. På MUC-SFO blev jag inte eskorterad. På MUC-JFK höll jag på att inte bli eskorterad - hon som mötte upp följde helt enkelt med de två första passagerare som kom ut ur first, men väntade inte ut oss andra. Jag lyckades komma ikapp och kände igen en av medpassagerarna, och på så vis fick jag också hjälp (sparade mig minst 40 min). Jag undrar om jag ev hade fått någon på SFO också om jag varit snabb nog.
 

Peke

Medlem
kollar på resa för andra halvåret 2020 för mig och tjejen, och jag har massa bonuspoäng som det är dags o använda. Hade gärna åkt till något resmål riktigt långt bort, exempelvis Bora Bora, Fiji eller Tahiti. Hittar endast Tahiti på SAS hemsida när jag tittar på Star Alliance bonusresor - men då finns det nästan aldrig några flyg och när det finns så är de inte tillgängliga för bokning. Går det inte att komma till dessa med Star Alliance, och är det någon som har förslag på liknande resmål som är riktigt avlägsna öar dit man kanske sällan åker men kan nås med Star Alliance? Tack för all hjälp
 

Doctor-X

Medlem
kollar på resa för andra halvåret 2020 för mig och tjejen, och jag har massa bonuspoäng som det är dags o använda. Hade gärna åkt till något resmål riktigt långt bort, exempelvis Bora Bora, Fiji eller Tahiti. Hittar endast Tahiti på SAS hemsida när jag tittar på Star Alliance bonusresor - men då finns det nästan aldrig några flyg och när det finns så är de inte tillgängliga för bokning. Går det inte att komma till dessa med Star Alliance, och är det någon som har förslag på liknande resmål som är riktigt avlägsna öar dit man kanske sällan åker men kan nås med Star Alliance? Tack för all hjälp

Har du en voucher 2-4-1 från AmEx så ring Tallin och be dem hjälpa dig :)
Skaffa ett konto på awardfares och sök per segment istället för SASs egna sökmotor och ring kundtjänst och be dem hjälpa dig att boka.
 

Tonton

Medlem
och är det någon som har förslag på liknande resmål som är riktigt avlägsna öar dit man kanske sällan åker men kan nås med Star Alliance?

Färöarna? ;)

Skämt åsido.

Som @Doctor-X skriver - börja söka lite själv och bilda dig en uppfattning om hur du kan ta dig till dessa öar.

Här har du en överblicksbild över var Star Alliance flyger i den region du nämner:
Skärmavbild 2019-11-28 kl. 02.41.13.png
 

Diana

Medlem
Hej!
Nästa år i september blir det bröllopsresa och förhoppningsvis en resa jorden runt. Vi har lyckats skrapa ihop tre amex-vouchers och cirka 380k EB-poäng. Nedan är rutten vi har kollat in, men lyckas bara få ihop det till en massa enkelresor. Går det att boka det på något annat sätt för att spara en voucher? Genom open-jaw eller dylikt? första gången vi bokar, så behöver era geniknölar! Vi är inte helt fastlåsta på rutten, så finns det bättre förslag så mottas de gärna. Vi är borta cirka en månad.

Voucher: Stockholm - Singapore - Bali
Voucher:Bali - Tokyo - Honolulu
Bokas på annat sätt: Honolulu - Havanna
Voucher: Havanna - Istanbul - Stockholm
 
Toppen