Senaste nytt

Gratis Netflix året ut

Irriterande undertexter i gult som inte går att avaktivera... En anledning för mig att inte förlänga när gratisperioden tar slut. Kollar aldrig film/serier med undertexter om språket som talas är Engelska.
 
Last edited:

HenrikAI

Medlem
Tack för tipset. Har redan hunnit kolla s01 av The Walking Dead.

Detta finns tillgängligt i Finland också. Hur är utbudet?

Lite sisådär med nya filmer, men det finns väldigt många filmer som har ett par år på nacken. När det gäller tv-serier så har jag hittat väldigt många som jag vill se, men det är lite ojämnt där också.. kan finnas flera säsonger (inklusive den senaste) av vissa serier, medan andra inte finns alls.
 
Har kollat ganska mycket Netflix sen det släpptes (endast dator) och visst är det väl en rätt bra tjänst, behövde endast installera Silverlight på min mac och köra, så det var verkligen kul faktiskt! hade väntat mig en äckligare tjänst med olika plugin från helvetet...

Saker som måste förbättras för att jag ska stanna kvar efter 31 december

1) kvaliten, ibland blir det riktigt dålig bild av någon anledning. Men överlag fungerar det mycket bra.
2) utbudet, har i princip sett allt tidigare. Ska folk stanna kvar måste det finnas mycket av allt.
3) allt förbannades Facebook tjaffs överallt. Jag vill inte koppla mitt konto eller liknande, borde räcka att trycka bort rutan en gång... Varför ska man behöva koppla allt skit via Facebook idag?
4) När man "hovrar" över en title så kommer det en fet ruta med information om filmen. Snälla nån vill jag ha information om en film borde det finnas en (i) knapp eller liknande. Inte att det kommer upp automatiskt..
5) Alla filmer/TV/Dokumentär borde ha många valmöjligheter på undertext, bildkvalite etc.

Topp 3 på förbättringar för att jag stannar
1) utbud, utbud, utbud
2) bort med allt plotter
3) HD!!!
 

Gnopps

Medlem
Instämmer till fullo. Varför en massa FAcebook-rutor som inte kan klickas bort mitt i skärmen? Å fixa bättre kvalité, jag har ställt in att det ska vara bästa kvalité men det som erbjuds var verkligen inte övertygande.
 

agehall

Medlem
hade väntat mig en äckligare tjänst med olika plugin från helvetet...

Och vad tycker du SilverLight är? Inte nog med att det är ett härke i stil med Flash, det är dessutom totalt död teknologi. (Flash kommer att leva kvar, även om det inte kommer att användas så mycket på webben i framtiden)
 
Och vad tycker du SilverLight är? Inte nog med att det är ett härke i stil med Flash, det är dessutom totalt död teknologi. (Flash kommer att leva kvar, även om det inte kommer att användas så mycket på webben i framtiden)

Då jag är van från andra sidor med liknande tjänster så tycker jag det här fungerar mycket bra. Sen saknar jag kunskap i allt det här med DRM osv, men så länge allt fungerar utan bråk så klagar inte jag.
 
Toppen