Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Kan jag boka en resa för fullt poängpris och sedan applicera en voucher i efterhand? Jag har hittat en resa jag vill boka men har ingen voucher just nu. Men jag har poäng nog så att jag kan ”lägga ut” för resan i ord.pris. Det är för två personer om det spelar någon roll.
 

Canadien

Medlem
Hur funkar minimum connection Time?
Varje flygplats har olika MCT beroende på flygbolag/internationellt/domestic. Om det går att boka resan på en genomgående biljett så uppfyller den MCT. I US är det ofta 60 till 90 minuter Internationellt-> domestic

Skaffa dig Expertflyer så kan du söka fram MCT för olika bolag/flygplatser.

Sedan är det givetvis inget som garanterar att du hinner med en anslutning bara för att den är OK enligt MCT, det är mer så att oftast hinns byten med inom den tiden.
 

DOEL

Medlem
Varje flygplats har olika MCT beroende på flygbolag/internationellt/domestic. Om det går att boka resan på en genomgående biljett så uppfyller den MCT. I US är det ofta 60 till 90 minuter Internationellt-> domestic

Skaffa dig Expertflyer så kan du söka fram MCT för olika bolag/flygplatser.

Sedan är det givetvis inget som garanterar att du hinner med en anslutning bara för att den är OK enligt MCT, det är mer så att oftast hinns byten med inom den tiden.
Ok, bokas man om automatiskt annars eller hur funkar det rent praktiskt?
 

Doctor-X

Medlem
Går det fortfarande att boka vissa leg i C och några i eco, så länge man betalar priset för C i poäng? Alltid lika svårt att hitta awards i C/F inrikes i USA.
Går ju inte att boka det typen av resa via SAS *A egen sökmotor.
 
Last edited:

squeezen

Medlem
Ok, bokas man om automatiskt annars eller hur funkar det rent praktiskt?
Ser du fått svar redan. MCT är 1:45 på SFO (Internationell-domestic) om jag läst ut rätt.
Generellt så om man söker en biljett via award booking tool eller bokar vi tallinn så respekteras alltid dessa tider. De får nog inte ens upp förslag/får inte boka en genomgående biljett med mindre tid mellan.
 

DOEL

Medlem
Ser du fått svar redan. MCT är 1:45 på SFO (Internationell-domestic) om jag läst ut rätt.
Generellt så om man söker en biljett via award booking tool eller bokar vi tallinn så respekteras alltid dessa tider. De får nog inte ens upp förslag/får inte boka en genomgående biljett med mindre tid mellan.
Får man någon fördel i kön pga LH first eller får man snällt köa?
 

DOEL

Medlem
Ser du fått svar redan. MCT är 1:45 på SFO (Internationell-domestic) om jag läst ut rätt.
Generellt så om man söker en biljett via award booking tool eller bokar vi tallinn så respekteras alltid dessa tider. De får nog inte ens upp förslag/får inte boka en genomgående biljett med mindre tid mellan.
Får man någon fördel i kön pga LH first eller får man snällt köa?
 
Toppen