Senaste nytt

Lufthansa/Swiss First 2-for-1 från Sverige den 17:e maj, 2019

Vilka bolag har du bokat First med på denna kampanj?

  • Lufthansa

    Votes: 23 82,1%
  • Swiss

    Votes: 15 53,6%
  • Singapore Airlines

    Votes: 8 28,6%

  • Total voters
    28
  • Poll closed .
Status
Stängd för vidare inlägg.

Alx

Medlem
Lyckades klämma in en jobbresa i First för mig själv och tre av mina anställda till Shanghai. Lufthansa ut och Swiss hem. Bokad och klar med 30 minuter kvar på kampanjen!

First First för två av de anställda. En av dessa två har dessutom aldrig rest något annat än ekonomi, så det ska bli trevligt!
 

bnr

Medlem
Jag kommer att göra två resor med följande flygplanstyper:

2 * LH A346
1 * LX B773
2 * SQ 773 (kunde inte få A380 till vettigt pris på mina datum)
1 * LH B748

Är bara LX B773 som är ny för mig. Jag fick reklam för detta i mejlkorgen men vill rikta stort tack till Senator och alla som kommit med bra förslag på routings.
Vill inte vara den som är den men du är nog ute efter 77W, inte 773 :)
 

P-L

Medlem
Lyckades klämma in en jobbresa i First för mig själv och tre av mina anställda till Shanghai. Lufthansa ut och Swiss hem. Bokad och klar med 30 minuter kvar på kampanjen!

First First för två av de anställda. En av dessa två har dessutom aldrig rest något annat än ekonomi, så det ska bli trevligt!

Off-topic: Behöver du fler anställda? :)

On-topic: Kul att se SQ-mixen i det hela! Förväntar mig härliga rapporter!
 

Sebbef83

Medlem
Flyger Lufthansa F och Singapore F 77W. Undviker att boka Swiss F - var inte imponerad i julas samt tycker att Lufthansa är trevligare.
 

Senator

Moderator
Resa 1 precis startat med upphämtning av Freys i Solna

fc98ff109b89b7eb9341287ed20da3f2.jpg


Faller in under #flygskam att flyga till Dubai för att äta lördagsmiddagen och vända hem
 

Senator

Moderator
Då är resa två igång sedan 05.45 i morse med upphämtning av Freys hemma. Med tre personer i samma fordon var det en V-Class som kom till dörren. Den trevliga Estelle som kom och körde oss idag.

Detta är en väldigt speciell resa: med mig är min bror och vår pappa. Han fyllde 70 år i augusti, och vi har planerat detta i detaljer. Vi har nämligen inte berättat för pappa vart vi skall. Först sa vi att vi skulle till Stockholms skärgård. Sen på dagen när familjen var samlat på Malta för att fira dagen, berättade jag för pappa att han och jag behövde närvara i Zurich som en del av den likvidation av min tidigare verksamhet här. Och därmed hade jag och brorsan bestämt att vi skulle åka till Aten istället. Vi behövde en destination där det går att packa lätt och för värme ;)

I måndags bokade jag en ARN-ZRH-ATH-FRA-ARN som passade exakt med alla tider för ARN-ZRH och FRA-ARN som passade med den information han hade fått. Bokade av den direkt. Sen skickade jag ett mail med programmet för resan till Aten, inklusive mailet från Lufthansa som jag tvättade rent för alla länkar, exakta biljettnummer, PNR, samt ändrade alla datum till augusti :D

Under veckan har pappa köpt en bok om Aten, sen råkade Scandinavian Traveller ombord SAS denna månaden ha en artikel om Aten. Brorsan tog en bild av pappa som läste hela artikeln igår, han hade svårt att hålla sig.

Vi åkte ner nu med SK605 i SAS Plus i morse. Jag fick purser att komma ut med sin iPad och säga: "jag ser ni skall till Aten, hoppas ni får det kul". I Zurich tog jag genvägen till FCL A, där jag gav den äldre agenten en lapp att jag behövde hjälp hålla masken. Han gjorde ett ok jobb. Sen bokade vi bil 8min senare till FCL E för att ingenting skulle fastna hos pappa. Vi satte oss för frukost nummer 3 där pappa fick veta att han inte skall till Aten, men just nu är på väg till Beijing. Han fick också veta att han inte skall stanna i Beijing, men är på väg någon annan stans.

Vi skall till Singapore, och vi skall åka Singapore Airlines First i morgon. Anledning till detta är två: vår pappa har varit en gång i Singapore och åkt en gång Singapore Airlines. Det är svårt att hålla räkning på hur många gånger han har berättat detta. Så vi tänkte levererar båda: Singapore som stad och Singapore som flygbolag. Rutten via PEK baserades på tillgänglighet och möjligheten att få Singapore First. Det var inte helt enkelt att hitta 3 platser. Men det blir nu:

ARN-ZRH SAS Plus
ZRH-PEK Swiss First A330-300 (det är vi + 1 om jag ser rätt)
PEK-SIN Singapore First B777-300ER (oss + 1)
SIN-PEK Singapore First B777-300ER (vi är ensamma just nu) och tar den över natten
PEK-FRA Lufthansa First B747-8i
FRA-ARN Lufthansa Business
tyvärr kommer jag vända tillbaka till FRA med samma plan för en jobbresa. :(

Håller uppdateringar till vanliga trådar framöver.
 

Delayed

Medlem
Kanske på sin höjd halvrätt tråd men Lufthansa mailade precis med skapliga priser till några destinationer. Vet inget om några detaljer utan bifogar bara en skärmdump från mailet. Flytta gärna om det finns bättre tråd för detta.

Screenshot from 2019-11-22 12-26-48.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen