Senaste nytt

Välja sittplats på bonusresa med Turkish Airlines och Ethiopian

Mr Basic

Medlem
Jag ska flyga Istanbul-Bangkok och fick till svar att det finns 2-3-2 platser, tyvärr var alla fönsterplatser upptagna. Nu blev jag seatad på 1B tror ni att man kommer störas mycket av köket eller toaletterna?
Är ju nattflyg, så min plan är att sova..

Och en fråga till, flög förra julen med Emeriates Businessclass, och från Dubai till Bangkok fick man en privat stol utan någon bredvid sig!

Är Turkish jämförbart, eller kommer jag bara bli besviken?

Med vänlig hälsning, Anna
När det gäller själva stolen (Turkish kontra Emirates) tror jag inte du kommer bli besviken. Däremot är det ju stor skillnad på att sitta helt själv eller med ngn (okänd) bredvid sig som dessutom måste kliva över dig för att komma ut till gången.
Turkish har iaf långa och breda ”sängar” som de dessutom bäddar.
 

Anna W

Ny medlem
Tack för svar
Tror ni man blir störd ifrån köket om man sitter på 1B?

Hoppas den bredvid mig inte kissar speciellt ofta...;) jävla klantigt av mig att inte boka plats tidigare! Jag trodde det var samma som Emirates där man sitter själv.

Har Turkish ngn bar eller liknande som Emirates har?
 

Jonas F

Medlem
Prova att gå direkt till "Mina bokningar" med hjälp av den här länken:
Mina bokningar - SAS

Fungerar fortfarande bra för mig!

Tack för länken! Höll på att kolla runt på alla möjliga sidor för att försöka boka en sittplats på en kommande Turkish Airlines-bokning bokad med eurobonuspoäng. Men den där länken fungerade fortfarande. Tänk om de kunde få in den funktionaliteten även i nya hemsidan!
 

Tolle

Medlem
Har idag bokat samma resa som @Big Birger fast med enbart Turkish och lyckades komma in via mina bokningar på classic siten. Väl där möts jag av en vy där jag bara kan välja window seats till mig och sambon på alla 4 sträckor, ingen möjlighet att sitta bredvid varandra med vår infant. Är det någon som känner igen detta? Kan det släppas på längre fram mot avresedatumet i april?

Provade även genom Turkish hemsida med deras bokningsreferens men fick bara technical error...
5A870A30-BDE0-4179-A29D-9C930BE3F1A2.png
 
  • Gilla
Reactions: Gus

SvartMjolk

Medlem
Har idag bokat samma resa som @Big Birger fast med enbart Turkish och lyckades komma in via mina bokningar på classic siten. Väl där möts jag av en vy där jag bara kan välja window seats till mig och sambon på alla 4 sträckor, ingen möjlighet att sitta bredvid varandra med vår infant. Är det någon som känner igen detta? Kan det släppas på längre fram mot avresedatumet i april?

Provade även genom Turkish hemsida med deras bokningsreferens men fick bara technical error...
Visa bifogad bild 93982

Jag har haft problem att välja sittplats varje gång jag rest med Turkish. Men jag brukar skicka till deras kundtjänst på Facebook eller Twitter som löst det åt mig.
 

Gus

Medlem
Har idag bokat samma resa som @Big Birger fast med enbart Turkish och lyckades komma in via mina bokningar på classic siten. Väl där möts jag av en vy där jag bara kan välja window seats till mig och sambon på alla 4 sträckor, ingen möjlighet att sitta bredvid varandra med vår infant. Är det någon som känner igen detta? Kan det släppas på längre fram mot avresedatumet i april?

Provade även genom Turkish hemsida med deras bokningsreferens men fick bara technical error...
Visa bifogad bild 93982
Exakt sådär ser det ut för mig och min familj (reser med infant också). Ringde precis Turkish men kan inte hjälpa mig eftersom SAS har gjort bokningen. Wtf!!
 

Gus

Medlem
Jag mailade till slut stockholm@thy.com och de bokade platser åt mig, så testa med dem :)
Har gjort, inget svar! o_O Jag ringde till SAS guldsupport inatt som sa att de nu bokat platser bredvid varandra. Vågar dock inte lita på det efter vad jag läst i tråden här. Agenten inatt skickade ett bekräftelsemail där de nya platserna framgår, vågar jag lita på att det stämmer? När jag loggar in på SAS Classic så syns inte sätesnumren alls.
 
Last edited:

Mr Basic

Medlem
Har gjort, inget svar! o_O Jag ringde till SAS guldsupport inatt som sa att de nu bokat platser bredvid varandra. Vågar dock inte lita på det efter vad jag läst i tråden här. Agenten inatt skickade ett bekräftelsemail där de nya platserna framgår, vågar jag lita på att det stämmer? När jag loggar in på SAS Classic så syns inte sätesnumren alls.
Nej, lita inte på det. Bättre att agera än reagera (när det kanske är för sent).

Edit. Har du vägarna förbi Arlanda kan du oftast få hjälp vid Turkish-disken, tror de har öppet i anslutning till ankomst/avgång.
 

Mangostan

Medlem
Någon som har färska erfarenheter av att välja säte via Classic-SAS hos turkarna eller Ethiopian? Jag försöker med två olika bokningar med de respektive bolagen men jag kommer bara till sidan "Tillval" och sen händer det ingenting när jag försöker trycka på "Se alternativ" för att välja säte. Frustrerande. Har funkat bra tidigare.
 
Toppen