Senaste nytt

Flytoget från Gardermoen

Rickard_O

Medlem
Började kika alternativ från Gardermoen på lördagmorgon och sprang över några intressanta saker som jag inte sett tidigare.

Brukar flyga till Oslo ca 1-2 ggr per år och nu har det inte blivit av på ett tag, så för att reka inför lördagens ankomst gick jag in i Flytoget's app och kolla om mitt eurobonusnummer låg kvar där, det gjorde det inte, tänkte inte mer på men tänkte jag söker här på BC om det finns något om det.
Självklart hade ju samarbetet tagit slut, då gick mina tankar direkt till att kika avgångar för att ta pendeln istället och ser då att priset mellan flygplatsen och Drammen som jag ska till numera kostar 233NOK.
Hade för mig att detta låg på ca 150NOK tidigare?
Då gick jag tillbaks och kollade priset för flytoget till Drammen, då kostar det numera 226NOK mot tidigare 260NOK har jag för mig?

Positiv överraskning samtidigt som den är lite negativ då priset på pendeltåget gått upp så fruktansvärt mycket och t.o.m gått om priset på flytoget.
Man tog ju för givet att pendeln skulle vara billigare än flytoget, tur att man dubbelkollade allt!

Skönt för en annan att flytoget är billigare då det är bra mycket bekvämare och lugnare på dom tågen, speciellt efter Oslo S.
Men konstigt att priset på pendeln ökat med över 50%?

Är jag snett på det och kollat fel eller är det så att flytoget numera är billigare till Drammen än pendeln med NSB?
 

Rickard_O

Medlem
Måste säga att prissättningen är rätt så rörig här just nu, sist jag var till Norge var visst maj 2017.
Men då var prissättningen ca 150NOK för pendeltåget till Drammen, 180 till Oslo S och 260 till Drammen.
Så dom har höjt priset på flytoget till Oslo S men sänkt till Drammen, dom två förklaringar jag kan komma på är att något blivit fel i systemet eller att Flytoget raggar kunder till Drammen och vill få upp beläggningen då den dom 4-5 ggr jag åkt har varit i princip tom efter Oslo S.
 
Toppen