Senaste nytt

Business kampanj på ONEWORLD

mha321

Medlem
1.26 i First mellan LAX - PHX, Är det typ som SAS Plus säten då?
Utgår ifrån att du menar sas plus på longhaul då eftersom det på short är vanliga ekonomi säten.

Typiskt domestic first på mainline (och här verkar det ju vara A319, vilket är mainline) är lite större säten än sas plus, framförallt bredare. På regional-kärror kan det vara mer likt i storlek.
 
Utgår ifrån att du menar sas plus på longhaul då eftersom det på short är vanliga ekonomi säten.

Typiskt domestic first på mainline (och här verkar det ju vara A319, vilket är mainline) är lite större säten än sas plus, framförallt bredare. På regional-kärror kan det vara mer likt i storlek.

Ja precis, menar såklart longhaul SAS Plus. Då är jag med :)
 

pep

Medlem
Hvis man bor/er i Sydoestasien er mileage runs med MH meget givende. Man flyver fra en destination til en naerliggende destination (samme sector) men via KUL. Jeg har lige koebt SGN-KUL-PNH retur for 352 USD i business klasse D, der er ful flex og giver max. TP etc. 4 x 40 TP = 160 for saadan en smuttur. Kan findes billigt hos OTAer (jeg brugte skyscanner og koebte derefter hos Airbudget.dk). Naar man faar billetten gaar man ind paa MHs hjemmeside og overtager selv bookningen direkte med MH. D billet kan aendres gratis

Ja, MH er tør på regionale flights. Men man kan tanke rigeligt op på de inkluderede 4 loungebesøg, der alle kan være meget "fugtige". Jeg tager altid til KUL om eftermiddagen, ser premierleague på TV i Golden Lounge baren mens jeg tanker op og får lidt mad bragt. Sover ud i quiet area før næste morgens fly afgår. En ferie i sig selv...PS. Vær forberedt på B737 narrowbodies på de fleste afgange.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Inrikes First I US kan vara lite olika men 2-2 recliners är relativt vanligt, beror på flygplanstyp och sträcka. Googla lite så ser du hur A319 ser ut.

Utgår ifrån att du menar sas plus på longhaul då eftersom det på short är vanliga ekonomi säten.

Typiskt domestic first på mainline (och här verkar det ju vara A319, vilket är mainline) är lite större säten än sas plus, framförallt bredare. På regional-kärror kan det vara mer likt i storlek.

Ja precis, menar såklart longhaul SAS Plus. Då är jag med :)

Här har du några bilder:
american a319 first class seat - Google Search

Fabriksnya A319 med skärm är väldigt trevliga. F.d. US Airways A319/320/321 som jag och @sembl benämner som "Doug Parker Specials" (™) (®) © är inte så himla trevliga fotnot

Nu har jag aldrig åkt SAS Plus på long-haul, men jag baserat på bilder och en snabb "walk-by" skulle jag hellre ta inrikes First i USA.

Fotnot: När det stod till som sämst, och ett fat olja var $140 så strippade US Airways bort så mycket vikt som möjligt. IFE, eluttag och dyl åkte, också i First. Därav namnet "Doug Parker Specials" då Herr Parker var CEO på både America West som blev US Airways som blev American Airlines
 
Toppen