Senaste nytt

Vilka hotell i Turkish Airlines "Stopover in Istanbul"?

helgonet

Medlem
Jag letar efter en resa från Stockholm till Montreal i april 2020 för att säkra EBG för nästa år och sprang på detta när jag surfade runt på Turkish hemsida. Försökte finna information på forumet om någon recenserat Turkish Airlines erbjudande om Stopover med gratis hotellnätter (1 natt i economy, 2 i business) och rabatter på extra nätter om man väljer att ta en stopover i Istanbul på minst 20 timmar. https://www.turkishairlines.com/en-jp/flights/stopover/

Detta erbjuande skiljer ju sig åt från de Sightseeing turer som bolaget bjuder på om man har en layover, eller den hotellnatt/dayroom man kan säkra om man uppfyller kraven om att inte ha alternativ till anknytning till sin destination samma dag. Jag har personligen utnyttjat denna tjänst vid två tillfällen med resa till Tokyo, då har hotellen inte befunnit sig i hjärtat av stan utan nära någon motorled. Detta behandlas ju i denna tråd https://www.businessclass.se/forum/...g-övernattning-dayroom-vid-lång-layover.1272/

Men har någon på forumet testat denna Stopover tjänst? Har det fungerat smidigt? Jag tänkte flyga till Montreal i business class och stanna i Istanbul i minst två-tre nätter. Enligt dealen skulle de erbjuda mig övernattning i två nätter på 5-stjärnigt hotell och en rabatt på extra nätter utöver det.

Vore kul att veta vilka typer av hotell man kan hamna på och hur bra är rabatten är som man kan få på den extra natten. Funderar på just denna klausul i dealen "After obtaining hotel voucher for extra accommodation, you can benefit from the special fares of Turkish Airlines by directly contacting with the hotel."
 

Smuffe

Medlem
Kontakta TK på Messenger och ställ frågan om stopover, vad som gäller, be att få ett par hotellalternativ som de brukar använda och ställ frågorna om vouchern och rabatten.
De är bra att ha å göra med, tar allt ifrån ett par timmar till ett dygn innan de svarar och kan de inte hjälpa dig så ger de dig info med nummer/email osv dit du kan vända dig.
 

Jönsson

Medlem
Vore kul att veta vilka typer av hotell man kan hamna på och hur bra är rabatten är som man kan få på den extra natten."

De har en hög med samarbetshotell. Flyger du businessclass så får du i regel ett femstjärnigt hotell och i economy ett fyrstjärnigt.

Dessa Hotel har tidigare varit aktuella
  • Akgün Istanbul Hotel
  • Courtyard by Marriott Istanbul International Airport
  • DoubleTree
  • Gonen Hotel Istanbul
  • Hilton Garden Inn
  • Marriott Renaissance Polat Istanbul
  • Radisson Blu Conference & Airport Hotel
  • Wow Airport Hotel
  • Wyndham İstanbul Petek
Edit: Glömde säga att det inte går att boka hotellen i förväg utan du måste gå till Turkish hotelldisk. Du vet med andra ord aldrig var du hamnar. Skulle jag stanna ett par dagar för att passa på att turista så skulle jag nästan hellre välja att betala för eget hotell med bra läge.
 
Last edited:
Toppen