Senaste nytt

Hur är Thai Airways economy class Stockholm-Bangkok?

FrasseF

Medlem
Jag har en biljett med Thai Airways till Bangkok nu i maj, i economy class.

Hur är Thai nuförtiden? Finns det privata skärmar onbord? Hur är mat och dryck?

Hoppas det här är rätt forum att fråga i.
 
Vilken sträcka flyger du på? Från Stockholm och Köpenhamn flyger Thai med deras äldsta Boeing 747or tyvärr. Anledningen är att försäljningen av First Class biljetter är obefintlig i Skandinavien och därmed passar dom på att flyga icke-uppgraderade flygplan hit.

Business Class passagerare hamnar i det som egentligen är deras gamla First Class säten. Dom erbjuder en Premium Economy avdelning i det som egentligen är deras gamla Business Class säten. Planen saknar IFE (privata skärmar i sätet) i alla klasser.
 

Gnopps

Medlem
Jag har en biljett med Thai Airways till Bangkok nu i maj, i economy class.

Hur är Thai nuförtiden? Finns det privata skärmar onbord? Hur är mat och dryck?

Hoppas det här är rätt forum att fråga i.
Återkom gärna med lite info när du flugit, vore kul att höra hur det var.
 

FrasseF

Medlem
Vilken sträcka flyger du på?
Stockholm-Bangkok.

Du skriver att det finns både economy och premium economy. Kände inte till detta så är faktiskt lite osäker på i vilken klass jag faktiskt flyger.
Måste kolla det!

Är det fullpris ekonomibiljetter som gör att man får sitta i premium economy?
 

JacobGBG

Medlem
Thai ansågs vara ett av de bättre linjer som gick att flyga när Thailand började booma för den skandinaviska tursitindustrin. Idag är de hopplöst bakom i standard.
 

Jacob

Medlem
Premium economy är mycket riktigt beläget i det som normalt är business class. Vad jag förstår är det på övervåningen på Boeing 747, vilket kan vara rätt nice.

Någon som har koll på vilka stolar de har i business (dvs premium economy till Skandinavien)?

Jag har bara testat första klass stolarna som är längst fram i nosen.
 

Gnopps

Medlem
Bokar du via resebyrå så be dem kolla priset i bokningsklass U, det är premiumekonomi. Thais priser från Europa kan ofta endast bokas i avreselandet (eller grannland) så se till att inte försöka boka i utlandet.
 

JacobGBG

Medlem
Har economy+ eller deras bizniz säten eluttag? Jag antar att de skulle kunna vara ett alternativ om jag får försvinna in i laptopen med ett par filmer för hela resan.
 

yopeyo

Medlem
Inga eluttag i sätena på economy+ tyvärr.
Economy+ finns både på övre och nedre däck. Försök sitta uppe eftersom det är lugnare och välj fönsterplats då det finns en ganska stor yta mellan sätet och fönstret som man kan använda att lägga saker på/i eller att sträcka ut benen på när man vilar :)
Servicen och maten är helt ok tycker jag, champagne vid boarding är alltid positivt :)
 
Toppen