Senaste nytt

Vågar man parkera på arlanda nuförtiden?

Ostish

Medlem
Tjena

Vågar man parkera på Arlanda nuförtiden? Tänker mest på artikeln i från i somras om en massa däckstölder på parkeringarna där. Till och med varmgaraget närmast Arlanda var drabbat.

Är det någon som har hört eller upplevt något på sistone? Vågar man parkera en bil av modell finare där i 2 veckor och även kunna köra hem den med däck sen? ;)

Artikeln jag tänker på

Aftonbladet plus Flera larm om däckstölder vid Arlanda | Aftonbladet
 

Mr Planning

Medlem
Parkera på Lindskrog, lite mindre parkering med staket, kameror och framförallt personal på plats 24/7

Gällande bilen, så kan jag rekommendera DEFA billarm, ett väldigt avancerat larm som kopplas in på olika sätt varje gång, så bovarna inte kan lära sig hur man kopplar ur den till skillnad från originallarmen.
En av extra funktionerna är en nivåsensor som larmar om bilen lutar/lyfts upp (om någon försöker ta fälgarna)
 

Frisk78

Medlem
Jag har använd mig av flygplatsparkering.se vid 4-5 tillfällen sista 3 åren. Mycket nöjd. 5 minuter transfer till T5. Hämtning sker när flyget landar, bara att lämna flightnummer så håller dom koll på ev. förseningar etc. Inhägnat, bemannat dygnet runt, möjlighet till biltvätt/service/vindrutebyte samt att kunna stå inomhus.
När jag åkt under vintern så har jag använt mig av en tjänst som går ut på att bilen ställs i varmgarage sista dygnet. Perfekt med en varm bil utan snö och is på när man kommer hem från +32 grader i valfritt land.
Ohyggligt mycket billigare än Swedavia på parkeringen.
 

Bridgeman

Medlem
Läste en artikel tidigare om att parkeringen vid Midlanda (SDL) där ingår en försäkring.

Försäkring som ingår
Nu får passagerarna på Sundsvall Timrå Airport ökad service på parkeringen. Försäkringen gäller från och med 2016-02-01, och den täcker till exempel stöld av extraljus, inbrott och påbackningar.


OBS! Om Du fått en parkeringsskada behöver Du lämna meddelande om bilens regnr, skadedatum och att skada inträffat till info@nlaab.com inom 1 vecka från datumet för skadan – annars går rätten till ersättning förlorad.

För att Du som resenär sedan på ett enkelt sätt kunna begära ersättning från försäkringsbolaget har flygplatsen tagit fram en hemsida.

www.parkingclaims.com
 
Toppen