Senaste nytt

Förslag på hotell i Tel Aviv

Stefan62

Medlem
SAS har kampanj till Tel Aviv och jag tänkte använda lite bonuspoäng.

Jag önskar förslag på centralt belägna hotell - Sheraton, Hilton eller finns det andra prisvärda?

Är taxi ok eller blir man lurad?
 

Stora

Medlem
Jag har bott på Intercontinetnal och det var riktigt ok, försök få ett rum mot Medelhavet. Det är gångavstånd till Jaffa och snubbelavstånd till stranden.
 

Henry

Medlem
Jag har inte bott på Hilton, men de har en väldigt trevlig beach club nedanför hotellet. När det gäller taxi så gick det på taxameter och priserna vi betalade till flygplatsen låg kring det vi hade googlat fram innan resan.
 

T_J

Medlem
Bodde på David Intercontinental ca 1 månad sen. Tyckte det var riktigt bra. Schysst utsikt över havet och en cigarr-bar med bra utbud :). Åkte bara taxi 1 gång, detta fixades av hotellet och jag fick fast pris via dem. Ingen aning om jag blev lurad dock.

Om du har möjlighet att ordna med VIP service på Ben Gurion så rekommenderas det starkt. Man blir slussad förbi köerna i pass- och säkerhetskontroller av personal på flygplatsen vid avresa. Vid ankomst blir man mottagen i gaten och så får man åka bil till passkontrollen istället för att trängas med alla andra.
 

Resenären

Medlem
Om du har möjlighet att ordna med VIP service på Ben Gurion så rekommenderas det starkt. Man blir slussad förbi köerna i pass- och säkerhetskontroller av personal på flygplatsen vid avresa. Vid ankomst blir man mottagen i gaten och så får man åka bil till passkontrollen istället för att trängas med alla andra.

Kan instämma i att VIP service till och från Ben Gurion är guld värt. :rolleyes:
Jag blev mött av en studentska, som hämtade mitt bagage, såg till att vi snabbt och enkelt passerade tull/immigration. När vi sedan kom ut i ankomsthallen, sa hon i stil med, "nej inte dit bort till buss och taxi". Utan här, runt hörnet stod Mercan som snabbt tog mig till Crowne Plaza hotellet. Även detta hotell ligger direkt vid stranden, nästan granne med Sheraton & Hilton.
 

Erik M

Medlem
Enkla frågan:
Bästa lyxiga boutique-hotellen i Tel Aviv? Budget upp till 10 tkr per natt, tidigt i November.

Expertfrågan:
Som ovan men med krav på att det finns nån form av bonusprogram på hotellet (som jag kan ”hacka” så jag har lite status innan vi ska dit).

Go!
 
Enkla frågan:
Bästa lyxiga boutique-hotellen i Tel Aviv? Budget upp till 10 tkr per natt, tidigt i November.

Expertfrågan:
Som ovan men med krav på att det finns nån form av bonusprogram på hotellet (som jag kan ”hacka” så jag har lite status innan vi ska dit).

Go!

Efter ha bott i TA i flera år och sedan besökt staden ett dussin gånger så skulle jag påstå att dessa är de "bästa" och i nämnd ordning:
The Norman (inte riktigt Boutique men magiskt)
The Montefiore
The Rothschild Hotel
The Jaffa
The Drisco
The Lighthouse
White Villa

Skiljer rätt mycket pengar och vad som ingår. Men om du har 10k per natt så är topp 2 att satsa på.
Lycka till!
 
Toppen