Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya PLUS-kabin

Mr Basic

Medlem
Suttit och läst lite trådar sista dagarna om diverse och där jag noterat kommentarer om att främsta raden i Plus på longhaul är knepig pga armstöden?

Jag skall åka till LAX från ARN om 2v med frun och infant (1,5år). Har valt plats längst fram till mot fönstret för att slippa någon bredvid samt jag tänkte mer benutrymme och därmed plats för den lille och leka framför oss (aldrig på åkt Plus på longhaul innan så rent antagande utifrån bilder).

Nu till frågan, har jag tänkt helt fel? Borde jag ta en vanlig fönsterplats A och C eller tom ta mitten plats D och F och kallt räkna med att ingen sätts i E sätet och därmed "ha ett säte" för den lille?

Var inne och kollade Seatmap och bägge möjligheter finns. Vad hade ni gjort?

För övrigt, nån som vet varför man själv inte kan ändra seating online när man flyger med infant?
Måste finnas dubbel syrgas på de platser där man seatar infant.

Edit. Tvåa på bollen....
 

John Mack

Medlem
Vad väljer ni man i SAS Plus på long haul? 2 vuxna och 2 barn.

1. D och F (chansa på att E blir tom) 2 rader efter varandra.
2. G och H 2 rader efter varandra
 

Kris

Medlem
Vad väljer ni man i SAS Plus på long haul? 2 vuxna och 2 barn.

1. D och F (chansa på att E blir tom) 2 rader efter varandra.
2. G och H 2 rader efter varandra
Beror lite på hur gamla kidsen är.
Är det en småtting kan det vara ganska skönt att ha DEF. Men det bygger ju på att ett barn kan sitta själv. Annars troligen ditt alt2 med ett barn var.
 

John Mack

Medlem
Poängen med mittsektionen är ju att få E platsen tom... Inom Europa brukar det funka i snitt 50% av försöken. Kanske mindre sannolikt på long haul?
 

Patrik

Medlem
Poängen med mittsektionen är ju att få E platsen tom... Inom Europa brukar det funka i snitt 50% av försöken. Kanske mindre sannolikt på long haul?

Inget jag skulle chansa på, uppgraderingar och op-ups har en tendens att fylla upp plus allt som oftast.
Kör själv fönsterrader efter varann när familjen åker plus.
 
Toppen