Senaste nytt

Ändring/Avboknkng av resa bokad med Avios?

agehall

Medlem
Jag har aldrig funderat på det, men är det inte bättre att bara boka om resan? Är det inte samma avgifter för en ändring som för en avbokning?
 

nissefalk

Medlem
Hur lång tid tar det att få tillbaka sina Avios om man avbokar en resa?

Jag ska eventuellt boka en resa i WT+ med Avios, men hoppas på det öppnas CW på en annan flygning samma dygn, då vill jag hellre ha den. Därför undrar jag, har inte Avios nog till båda, så måste ha tillbaka dem från den första bokningen för att kunna göra den andra. Är BAEC Blue och flyger från Dubai till Stockholm via London om det gör någon skillnad.

Avioserna kommer tillbaka direkt, aldrig tagit mig mer än en timme, men som nämns ovan bättre att ringa och boka om till Club World om det nu öppnas upp platser, det har jag gjort utan problem , jag brukar kontakta British Airways via Twitter så brukar de ringa upp inom 10 till 20 minuter
 

karho

Medlem
Jag har aldrig funderat på det, men är det inte bättre att bara boka om resan? Är det inte samma avgifter för en ändring som för en avbokning?

Avioserna kommer tillbaka direkt, aldrig tagit mig mer än en timme, men som nämns ovan bättre att ringa och boka om till Club World om det nu öppnas upp platser

Tack för svar, och bra förslag. Jag kör på den taktiken. Första Aviosbokningen för mig, därför lite grön.
 
Här är mina erfarenheter av min första Avios award avbokning. Jag avbokade i appen och fick en avbokningsbekräftelse via email, men fick varken pengar eller Avios tillbaka. Efter 2 veckor ringde jag (det var ingen telefonkö) British Airways (jag hittade numret här, under "Make a new booking, change an existing booking or other enquiries": Telephone numbers and addresses | Help and contacts | British Airways ) och då kunde de inte se att jag hade avbokat, jag hade registrerats som en no-show på flyget. Då påpekade jag att jag faktiskt hade fått en avbokningsbekräftelse via email och då kunde de se att jag hade avbokat i god tro. Jag fick Avioserna tillbaka under samtalet, men de ville ha £50 i avbokningsavgift. Eftersom jag hade läst den här tråden kunde jag påpeka att avgiften är landsspecifik och är 350 SEK för svenska Executive Club medlemmar. Handläggaren kollade upp saken och insåg att jag hade rätt och lovade att pengarna skulle komma tillbaka inom några dagar.
 
Toppen