Senaste nytt

Inofficiell BC träff Hong Kong 30e nov 2019

Taggen

Medlem
IC Grand Stanford var mitt förstaval, får nog utvärdera lite närmsta veckan
Står du ut med tårgas så är priset nere i 1200 SEK 30 Nov-1 Dec. Vanliga IC som ligger lite längre bort från Polytechnic är nere på 2000 SEK. Jag väntar på att Penninsula alt. Ritz-Carlton kommer ner i samma nivå. Då kan det vara värt risken.
 

Kaykay

Medlem
Det brinner och explosioner i Tsim Sha Tsui just nu.
1E1F19DA-A639-4B95-8FB5-DF46E8AA8101.jpeg
 

Mr.cake

Medlem
Precis rullat ut från TST mot flygplatsen för att rulla vidare mot andra äventyr. Taxin fick köra en del omvägar pga vägarna var blockerade/avstängda. Dessutom strosade jag runt i TST igår och fångade upp lukten av något mycket märkligt, tydligen tårgas och fyfan vad starkt det är. Blev ju att vända direkt tillbaka. Ni som bor på Hong Kong Island bör ta en funderar, skulle definitivt lägga sista natten nära flygplatsen. Hela "cross harbour" tunneln är avstängd och lokalnyheterna meddelar att det kan ta ett tag innan det är åtgärdas. Så för tillfället måste man åka en omväg via North Point. Dessutom ska ni absolut inte förlita på varken att en taxi tar er över eller att lokaltrafiken fungerar.
 

henke12

Medlem
Precis rullat ut från TST mot flygplatsen för att rulla vidare mot andra äventyr. Taxin fick köra en del omvägar pga vägarna var blockerade/avstängda. Dessutom strosade jag runt i TST igår och fångade upp lukten av något mycket märkligt, tydligen tårgas och fyfan vad starkt det är. Blev ju att vända direkt tillbaka. Ni som bor på Hong Kong Island bör ta en funderar, skulle definitivt lägga sista natten nära flygplatsen. Hela "cross harbour" tunneln är avstängd och lokalnyheterna meddelar att det kan ta ett tag innan det är åtgärdas. Så för tillfället måste man åka en omväg via North Point. Dessutom ska ni absolut inte förlita på varken att en taxi tar er över eller att lokaltrafiken fungerar.
Usch, tårgas är inget roligt.

Jag bor på Hong Kong ön och jobbar på flygplatsen.
Jag skulle säga att hittils har HK-ön varit mer förskonad än Kowloonsidan,

Det finns 3 tunnlar mellan HK-ön och Kowloon: Western, eastern och cross harbour tunnel.

Som sagt, Crossharbour tunneln har störningar.
Men det finns 2 andra tunnlar, tunnelbana, airport express och båtar att nyttja också.
Hitills har jag inte haft några problem att ta mig till jobbet oavsett tid(jobbar 3-skift)

Viktigast är att hålla öron och ögon öppna och ta det varligt!
 

Taggen

Medlem
Precis rullat ut från TST mot flygplatsen för att rulla vidare mot andra äventyr. Taxin fick köra en del omvägar pga vägarna var blockerade/avstängda. Dessutom strosade jag runt i TST igår och fångade upp lukten av något mycket märkligt, tydligen tårgas och fyfan vad starkt det är. Blev ju att vända direkt tillbaka. Ni som bor på Hong Kong Island bör ta en funderar, skulle definitivt lägga sista natten nära flygplatsen. Hela "cross harbour" tunneln är avstängd och lokalnyheterna meddelar att det kan ta ett tag innan det är åtgärdas. Så för tillfället måste man åka en omväg via North Point. Dessutom ska ni absolut inte förlita på varken att en taxi tar er över eller att lokaltrafiken fungerar.
Enligt MTR mobile är det bara stationerna University och Hung Hom som är stängda för trafik samt att just under Polytech och den delen av TST är stängd för trafik. Resten går som vanligt. Inga problem med att ta sig från HKI till flygplatsen.
 

henke12

Medlem
Enligt MTR mobile är det bara stationerna University och Hung Hom som är stängda för trafik samt att just under Polytech och den delen av TST är stängd för trafik. Resten går som vanligt. Inga problem med att ta sig från HKI till flygplatsen.

Korrekt, allt verkar flyta på rätt bra idag.(ta i trä!)
 
Toppen