Senaste nytt

Curve betalkort

Doctor-X

Medlem
Läst igenom hela tåden och läst T&C för både Curve och Revoult, men svårt att hitta svar på frågan.

Via Curve (Blue) har man upp till 200£/€ i avgiftsfria kontantuttag i bankomat utomlands per rullande 30 dagar. Man skall ju som sagt tidigare i tråden koppla sitt kreditkort till Curve för att undvika men avgifter och påslag via det inlagda kreditkortet, men enl tidigare inlägg skall Revoult fungera bra då detta är debit.
Via Revoult (standrad) har man upp till 2000kr avgiftsfria kontantuttag i bankomat utomlands per rullande 30 dagar.

Frågan är då om jag har mitt Revoult kopplat till Curve och tar ut pengar på via en bankomat utomlands räknas detta då som ett kontantuttag hos Revoult så att man tar av de 2000kr som är avgiftsfria? Om inte har man ju iaf ca 4000 kr gratis uttag i utländsk valuta, passar ju ganska fint för en weekend i icke-kreditvänligt land eller så (dock många kort som ska in i plånboken :p).
 

Pererik

Medlem
Frågan är då om jag har mitt Revoult kopplat till Curve och tar ut pengar på via en bankomat utomlands räknas detta då som ett kontantuttag hos Revoult så att man tar av de 2000kr som är avgiftsfria?
Gör du så har du förbrukat din avgiftsfria limit på båda korten.
Norwegian har ingen ränta direkt från uttaget så du kan använda Curve med Norwegian för att slippa valutapåslag. Sen är ju gränsen £200 på Curve för avgiftsfritt. Du bör givetvis kontrollera mina uppgifter innan du agerar på dem...
 

Fidde

Medlem
Läst igenom hela tåden och läst T&C för både Curve och Revoult, men svårt att hitta svar på frågan.

Via Curve (Blue) har man upp till 200£/€ i avgiftsfria kontantuttag i bankomat utomlands per rullande 30 dagar. Man skall ju som sagt tidigare i tråden koppla sitt kreditkort till Curve för att undvika men avgifter och påslag via det inlagda kreditkortet, men enl tidigare inlägg skall Revoult fungera bra då detta är debit.
Via Revoult (standrad) har man upp till 2000kr avgiftsfria kontantuttag i bankomat utomlands per rullande 30 dagar.

Frågan är då om jag har mitt Revoult kopplat till Curve och tar ut pengar på via en bankomat utomlands räknas detta då som ett kontantuttag hos Revoult så att man tar av de 2000kr som är avgiftsfria? Om inte har man ju iaf ca 4000 kr gratis uttag i utländsk valuta, passar ju ganska fint för en weekend i icke-kreditvänligt land eller så (dock många kort som ska in i plånboken :p).
Eftersom det inte är ett uttag med Revolut-kortet så räknas det som köp om du använder Curve framför. Gjorde detta senast 1 nov med Curve och har inte påverkat gränsen för uttag hos Revolut.
 

mha321

Medlem
Tror inte det har skrivits här förut, har jag missat det så beklagar jag i förväg :) Men det verkar som det nu går att lägga till Curve i Google Pay och använda det för contactless payments (funkar ju även med Revolut, men inte med något av mina andra svenska kort). Vet inte hur länge det funkat, men rätt säker på att det iaf inte gojrde det när jag signade upp :)
 

ekf

Medlem
Tror inte det har skrivits här förut, har jag missat det så beklagar jag i förväg :) Men det verkar som det nu går att lägga till Curve i Google Pay och använda det för contactless payments (funkar ju även med Revolut, men inte med något av mina andra svenska kort). Vet inte hur länge det funkat, men rätt säker på att det iaf inte gojrde det när jag signade upp :)
Det är nytt sedan häromveckan, officiellt endast för UK. Det ska även fungera med Samsung Pay.
Det verkar dock som att flera användare utanför UK, men med kort som har UK BIN, kan aktivera Google/Samsung Pay enligt inlägg i Curves community.

Apple Pay ska vara på gång snart<tm>, men det har de ju sagt flera gånger tidigare...
 
Google Pay funkar utmärkt för mig med att ha SAS Mastercard som bakomliggande kort. Det ska funka för de som har 9000 (UK bin om jag fattat det rätt) i kortnumret. Den enda buggen är att i Google Pay-app visa ett mörkblått Curve-card istället för ett svart kort som jag har. Det ska visst gå att rätt till genom att kontakt kundtjänst men inte testat det.
 

aikelo

Medlem
Jag har lagt till mitt Curve i både Google pay och Samsung pay.
Testade på Ica med Google pay, Curve med revolut underliggande (ville bli av med småpengarna på mitt Revolut). Inga problem alls.
 
Get Curve. Go Shopping. Win Big this Black Friday

Get Curve. Go Shopping. Win Big this Black Friday.
Black Friday is absurd. It’s the biggest shopping event of the year— a time where you can quite literally shop ‘til you drop (we don’t recommend this). It’s the time for you to live out your wildest fantasies and finally get that 4K 60” TV complete with Smell-O-Vision and built-in complimentary mint dispenser you’ve always dreamed of owning.

To get into the spirit of absurdity, we’re giving away a whopping £15,000—everything must go! To have a chance of getting a piece of that sweet 15K pie, just make a transaction (only shopping based transactions count) with your Curve card on Black Friday and it could be you who wins anything from £20-£1000 in Curve Cash. (For terms, head to the end)
 
Toppen