Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fredde_G

Medlem
Du skriver inte vad "vi" betyder, men om det är 2 personer så blir det 2x150:- i ändringsavgift.
Stämmer, vi är 2 ;) I första inlägget skriver man att en ändring genererar 450+150 per person. Att ta bort sista benet är ju en ändring, dock dyrt att göra resan billigare för SAS.
 
Last edited:

Fredah

Medlem
Jag fick precis meddelande om "Schedule change" för min 2-4-1 bokning i februari.
Den nya bokningen innebär nästan 10h layover på IAD. När jag ringer SAS för att be om alternativ så kopplar dom mig till Tallinn.
De säger att det inte finns några Award alternativ den dagen (i business).

Någon som har erfarenhet av schedule change och vad man kan få igenom/kräva av SAS?

När jag tittar närmare på flightnummer så ser jag att det är United som har ändrat sin avgång och tidigarelagt med 1 minut, så att jag får 1 minut extra tid för byte på IAD. Jag försökte få Tallinn att ändra tillbaka till bokade flighter men det gick dom inte med på. De menar att 60min transfer time krävs på IAD, vilket inte var fallet vid bokningen.

Bokningen från början var, LH2441, LH0428 (utresa ej påverkad) och UA6007(ändrad till UA6075), SK0926.
 

pedantic

Medlem
Klurar lite på hur man bäst bokar för 2 vuxna + 2 barn med två 2-4-1 vouchers, hittade en fråga tidigare i den här tråden så jag antar att det blir via Tallinn på något sätt eftersom det är två vouchers.

Min fundering är vad vilken ordning som är bäst för att man vi ska få hamna ihop och att inte riskera att biljetterna försvinner innan man kommit i kontakt med Tallin på en vardag;
  • Alt 1. Boka för 2 vuxna + 2 barn med voucher #1 och sen ringa in för att applicera voucher nummer #2? eller
  • Alt 2. Boka 1 vuxen + 1 barn med voucher #1 och sen en till 1 vuxen + 1 barn med voucher #2 och ringa in sen för att länka bokningarna?
Finns det kanske till och med ett alt 3 som är ännu smartare? :D
 

Mr Basic

Medlem
Klurar lite på hur man bäst bokar för 2 vuxna + 2 barn med två 2-4-1 vouchers, hittade en fråga tidigare i den här tråden så jag antar att det blir via Tallinn på något sätt eftersom det är två vouchers.

Min fundering är vad vilken ordning som är bäst för att man vi ska få hamna ihop och att inte riskera att biljetterna försvinner innan man kommit i kontakt med Tallin på en vardag;
  • Alt 1. Boka för 2 vuxna + 2 barn med voucher #1 och sen ringa in för att applicera voucher nummer #2? eller
  • Alt 2. Boka 1 vuxen + 1 barn med voucher #1 och sen en till 1 vuxen + 1 barn med voucher #2 och ringa in sen för att länka bokningarna?
Finns det kanske till och med ett alt 3 som är ännu smartare? :D
Alt 2.
Om det sedan inte skulle vara möjligt att slå ihop bokningarna är ni iaf 1 vuxen och 1 barn per bokning.
 

Frisk78

Medlem
Är såååå ledsen, missade att boka ARN-LAX i maj när det fanns bonusbiljetter.
Nu är ALLA poängresor ARN-LAX borta, spelar ingen roll hur långt fram i tiden man kollar.
Tror ni att dom kommer tillbaka? :(
Om jag inte minns fel så ligger ARN-LAX på is och det är CPH-LAX som gäller. Sök från Köpenhamn och boka sedan anslutning om du vill åka från ARN. (om det är med SAS du tänkte flyga)
 

Canadien

Medlem
Klurar lite på hur man bäst bokar för 2 vuxna + 2 barn med två 2-4-1 vouchers, hittade en fråga tidigare i den här tråden så jag antar att det blir via Tallinn på något sätt eftersom det är två vouchers.

Min fundering är vad vilken ordning som är bäst för att man vi ska få hamna ihop och att inte riskera att biljetterna försvinner innan man kommit i kontakt med Tallin på en vardag;
  • Alt 1. Boka för 2 vuxna + 2 barn med voucher #1 och sen ringa in för att applicera voucher nummer #2? eller
  • Alt 2. Boka 1 vuxen + 1 barn med voucher #1 och sen en till 1 vuxen + 1 barn med voucher #2 och ringa in sen för att länka bokningarna?
Finns det kanske till och med ett alt 3 som är ännu smartare? :D

Alt3
Ring in till Tallinn och boka alla 4 på samma gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen