Senaste nytt

Frågor om att resa Thai Airways från Arlanda

apknug

Medlem
Den 30:e november får du åka B777-300. Men från och med 1:a december är det det nyare, trevligare A350 som gäller.
Stämmer bra det, var inne i min bokning den 6/12 nu och hade blivit flyttad så det blev att seata om sig. Hem 6/2 låg kvar som 777-300er.

Undrar om de inte kan fylla Business? I ekonomi skiljer det inte värst många stolar och flygskam råder ju te thailand.
 

Alf

Medlem
Vad tycker ni är bättre med A350? Jag föredrar B777ER istället. Jag tycker B777ER känns rymligare, i varje fall den varianten som har 1+2+1 konfiguration i business. A350 är lite tystare, men det är marginellt och när det gäller lufttrycket i kabinen kände jag ingen skillnad. När det gäller parsätena i A350 fick man luta sej framåt varje gång man vill kommunicera med sitt ressällskap och sängen var sämre.

Jag jämför med Singapore Airlines produkter, jag har inte åkt Thai med dessa flygplan.
 

Kimmen00

Medlem
Stämmer bra det, var inne i min bokning den 6/12 nu och hade blivit flyttad så det blev att seata om sig. Hem 6/2 låg kvar som 777-300er.

Undrar om de inte kan fylla Business? I ekonomi skiljer det inte värst många stolar och flygskam råder ju te thailand.

Vi får se om det fortsätter.. vår bokning 28/12 är kvar som 777-300..
 

SimonXYZ

Medlem
Vad tycker ni är bättre med A350? Jag föredrar B777ER istället. Jag tycker B777ER känns rymligare, i varje fall den varianten som har 1+2+1 konfiguration i business. A350 är lite tystare, men det är marginellt och när det gäller lufttrycket i kabinen kände jag ingen skillnad. När det gäller parsätena i A350 fick man luta sej framåt varje gång man vill kommunicera med sitt ressällskap och sängen var sämre.

Jag jämför med Singapore Airlines produkter, jag har inte åkt Thai med dessa flygplan.
A350 är nyare och jag tyckte att inredningen kändes mycket "lyxigare". B777ER har varit ganska mycket mer slitna de gånger jag har flugit med dem. Jag har bara provat Business. För mig har det varit stor skillnad. EDIT: Jag jämför Thai med Thai.
 
Last edited:

Bryant

Medlem
Vår hemresa är ändrad till A350! Thai ska ha cred att de vid eqv change håller ihop familjen. På hemresan har vi fått två mittenpar där man sitter nära varandra. Hade det varit SAS eller LUfthansa hade vi suttit på olika våningar .

Blir till att testa det äldsta och det nyaste!
 

Tonton

Medlem
Vår hemresa är ändrad till A350! Thai ska ha cred att de vid eqv change håller ihop familjen. På hemresan har vi fått två mittenpar där man sitter nära varandra. Hade det varit SAS eller LUfthansa hade vi suttit på olika våningar .

Blir till att testa det äldsta och det nyaste!

Ja! Det märkte jag när syrran och familjen blev ombokade för någon månad sedan. Riktigt värt!
 

Capa

Medlem
Finns det något enkelt sätt att följa equipmemt change? Mina föräldrar åker TG960 den 21 nov, lite intresserad av hur det ser ut :)
 

Buffy

Medlem
Vår hemresa är ändrad till A350! Thai ska ha cred att de vid eqv change håller ihop familjen. På hemresan har vi fått två mittenpar där man sitter nära varandra. Hade det varit SAS eller LUfthansa hade vi suttit på olika våningar .

Blir till att testa det äldsta och det nyaste!
Härligt, vi flög A350 från Frankfurt 2017, riktigt trevlig tyckte jag. Vi hade också två mittsäten med vår två små.
 
Toppen