Senaste nytt

En halv dag i Singapore

Agö

Medlem
Ja jag har sett det på bilderna, det finns därför anledning att i mitt fall avstå från detta hotell.
Därtill är det ju också ett enormt hotell med 800 rum och allt som kommer med det. Club Loungen var dock helt OK med väldigt förträfflig utsikt.
 
  • Gilla
Reactions: Alf

Senator

Moderator
Frågan om A330 eller A350. Singapores
A330 har till min vetskap bara regional hårdvara medan A350 har interkontinental hårdvara om jag har uppfattat rätt.

Mat och dryck kommer vara samma. Hade som föregående talare stannat i Singapore en natt. Häftig stad.
 
Frågan om A330 eller A350. Singapores
A330 har till min vetskap bara regional hårdvara medan A350 har interkontinental hårdvara om jag har uppfattat rätt.

Mat och dryck kommer vara samma. Hade som föregående talare stannat i Singapore en natt. Häftig stad.
Det stämmer. Därav gillade vi mer A350 men som Berglund så fin påpekade :)
men oavsett hur du målar grisen eller vänder den bak och fram - är det likväl fortfarande en gris

Det är ju bara en 4 timmar flygning så vi kommer ju knappast sova.
 
Tyvärr så blir troligen det inget byte då jag efter att ha pratat med 3 agenter fått samma sak sagt till mig, married segment.
Dom kan inte ändra våra flygningar utan att ta bort även vår First.
Den sista agenten rekommenderade inte heller att vi skulle testa att avboka för att sen boka på nytt då platserna inte så ofta kommer tillbaka på SQ F
Och dagen innan resan så finns ingen F resa och dagen efter finns ingen C resa.
Så får nog lägga detta på is och hålla lite koll.
Men men, sånt som händer när man ska börja tänka och se massa alternativ efteråt
 

toer00

Medlem
Har just bokat in oss till KIX (Osaka) nästa påsk. På köpet får vi en layover i SIN mellan 06:20 - 13:55, dvs drygt 7,5 timme...
Iom med at vi flyger business så är vi garanterad lounge...men 6 timmar i lounge kan bli lite segt...
Någon som har efterhet av transithotellen på SIN (flygplatsen) ?
 

palmen

Moderator
Har just bokat in oss till KIX (Osaka) nästa påsk. På köpet får vi en layover i SIN mellan 06:20 - 13:55, dvs drygt 7,5 timme...
Iom med at vi flyger business så är vi garanterad lounge...men 6 timmar i lounge kan bli lite segt...
Någon som har efterhet av transithotellen på SIN (flygplatsen) ?
Lägg er vid poolen som finns vid ett av transithotellen, eller se om ni kan boka in "pool-paket" på crown plaza utan att boka ett rum där.
 
Tjenna.
Bumpar denna lite då jag och sambo och en liten 18 månader unge har cirka 8 timmar layover på changi. Landar 1540 från dps och vidare mot ams 2355. Allt i business. Lite nyfikna på att åka till stan en sväng är det nåt ni kan rekommendera som inte kostar allt för mycket:) Har en resevagn som handbagage så det är inga konstigheter. Kan man lämn bagage i loungen? Finns der dusch i loungen?
Mvh
 
Toppen