Senaste nytt

Malmö-Stockholm EBG intensivkvalificering

Skogi

Medlem
Problemet kvarstår dock, har veckopendlat en del innan så har alltid kommit upp i guld på segment. Med nytt jobb i Malmö blir det däremot en del tåg istället. Har inte hunnit flyga i samma utsträckning och känns ganska bittert att ge upp när man har kommit en bit på vägen.

Edit:
Kollade på Ronneby-Arlanda-Köpenhamn-Ålborg T/R, blir lite dyrare men betydligt mindre stressigt. Tack för tipset!
 
Last edited:

Link

Medlem
Är det tjurskallighet, bristande läsförmåga eller illvilja som styr här? Upprepade gånger har det konstaterats att kreditkort inte är ett alternativ, acceptera och gå vidare. Att börja spekulera varför är väl ett ämne som kan hållas utanför tråden när trådskaparen vänligt har avböjt det alternativet?

"-Hej, jag vill ha en resa till Karlstad.
-Du vill inte resa till Åmål istället?
-Nej.
-Jag tycker du ska åka till Åmål.
-Jag vill inte till Åmål.
-Vad är det för fel på Åmål?
..."

Tyvärr kan jag inte hjälpa men lova att skapa en tråd om du ger dig ut på din 40-legs korståg så vi alla får följa med! :D
 

intuition

Medlem
...
Det kanske bara är desperationen som talar men är det genomförbart?!

Inte helt relevant, men jag har gjort en liknande grej för att komma över en segments-gräns i Norwegian Rewards. Färre segment, billigare segment och betydligt mindre uppsida på hela projektet, men det var fullt görbart att flyga 4 segment MMX-ARN per kväll, och fler segment på helgen.

Ditt projekt har en betydligt större uppsida (och insats) men jag hade antagligen gjort det om jag var i din situation.

Tipsen om att hitta en biljett med anslutning är bra, ger fler segment både per timme och per krona.

Att tänka på är hur man hanterar risken för förseningar. Ju längre dagen lider, desto större brukar förseningarna vara. även om du har 4 segment på en biljett och SK ansvarar för att ta dig i mål, så kan det ju bli så att du inte hinner i tid till nästa biljett. Jag använde en del tid till att se om man kunde lita på att samma plan fortsätter dit man vill, men det är en taktik som kan vara lite opålitlig. En annan taktik är att dela ner det i flera dagar, typ ta 4 segment per kväll efter jobbet. I ditt fall går det då åt 10 dagar, så det är längre tid än du tänkt, men du slipper i alla fall risken att vaska en biljett.
 

Canadien

Medlem
Ta dig en funderare på hur mycket det är värt. Flyger du knappt något så är det ju ingen vits med guld. Sedan kommer du säkert senare i karriären när stödhjulen är borta kunna få till 10 år i rad med Gold om flygande ökar.
 

M@GNÜS

Medlem
Om du inte måste dra in EBG på segment så gör det på poäng.
En resa ut i Europa med mellan landing ger 5625 poäng om du redan är EBG (+25%)
7.2 resor ger 45000 poäng. Så en resa per dag i en vecka och du är hemma, nästan.

Det finns resor för mellan 2200 och 3000 beroende på tid och destination. Pris runt 20 000
Kan du pricka några Now och Never kan det bli billigare

Nackdel?? Du kommer tröttna på mat Boxen i plus.o_O

Ger dock endast 40500 poäng, men det är ju å andra sidan ungefär vad som behövs.
För 45000 krävs 8 resor.
 

Skogi

Medlem
@Skogi
Hur många år in på väg mot Lifetime gold är du?
(Kan ha missat det om du redan skrivit det...)

Om jag kvalificerar detta året så blir det mitt fjärde i rad, kanske inte så mycket men känns lite jobbigt att förstöra "streaken" när det bara är 1-2 års uppehåll. Har 3 år av garanterat flygpendlande framför mig efter uppehållet.

Vad hade du gjort? Pengar i sjön eller en investering? Statusjagandet kanske har förblindat mig något :rolleyes:
 

M@GNÜS

Medlem
Om jag kvalificerar detta året så blir det mitt fjärde i rad, kanske inte så mycket men känns lite jobbigt att förstöra "streaken" när det bara är 1-2 års uppehåll. Har 3 år av garanterat flygpendlande framför mig efter uppehållet.

Vad hade du gjort? Pengar i sjön eller en investering? Statusjagandet kanske har förblindat mig något :rolleyes:

Hade jag vetat att jag utan problem når guld de närmaste åren efter hade jag nog offrat en vecka på någon liknande.

Men är väl skadad själv. Ska ge mig ut på en trip i slutet av månaden för att ordna Flying Blue Gold. Då blir det TXL-CDG-AMS-TRF-AMS-CDG-TLV-CDG-AMS-TRF-AMS-CDG-TXL plus positioneringsflyg till Berlin.
 
Toppen