Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Thornado

Medlem
Fungerar det inte precis som med vanliga airpods att du kan be Siri öka volymen med x procent? Tycker det funkar bra på språng bara man kommer över att man kan upplevas som en dåre som pratar med sig själv på gatan

Det kan man säkert göra, men det vore ju som sagt var trevligt att kunna göra det utan att prata med siri. Dels för att det borde gå snabbare med knappar eller liknande, och så just för att man kan vilja göra det i miljöer när det inte är lämpligt att behöva prata.
 

Brandten

Medlem

Tycker fortfarande dom sitter ANINGEN hårt. Ska förbi och testa dom andra i helgen. Älskar dock touchfunktionen på sidan. Enkel. Snabb. Responsiv.
 

andersson.j

Medlem
2757kr blev det för airPods Pro i Shanghai med Curve. Jag är väldigt nöjd med dem! Värt att uppgradera från första generationens airPods. Risk att mina QC35 får stanna hemma framöver.
 

pedantic

Medlem
@andersson.j Har du hunnit flyga med AirPods Pro?

Någon annan som brukar flyga med QC35 (eller Bose 700) som har testa att flyga med Airpods Pro istället? Misstänker att det inte är lika bra som over ear, men det kanske är tillräckligt bra?

Beställde Bose 700 (Webhallen kampanjen för 3490) som ersättare till mina QC35II, men funderar på om man ska gå all in AirPods Pro istället, vore rätt skönt att inte behöva packa med stora bulkiga over ear lurar. :)
 

Thornado

Medlem
@andersson.j Har du hunnit flyga med AirPods Pro?

Någon annan som brukar flyga med QC35 (eller Bose 700) som har testa att flyga med Airpods Pro istället? Misstänker att det inte är lika bra som over ear, men det kanske är tillräckligt bra?

Beställde Bose 700 (Webhallen kampanjen för 3490) som ersättare till mina QC35II, men funderar på om man ska gå all in AirPods Pro istället, vore rätt skönt att inte behöva packa med stora bulkiga over ear lurar. :)


Jag flyger hem på måndag, så får testa då. Jag tror att det kan vara ett bra komplement, inte minst kan man ju kanske strunta i de större lurarna på kortare flighter, men på längre flighter så kommer jag nog fortfarande vilja ha med mig ett par stora lurar. Inte minst om man skulle vilja titta på något i IFE, och sen så är ju även batteritiden något av en begränsning på longhaul (de ska ju dock ladda rätt så snabbt, men man kommer inte att kunna lyssna på dem en hel longhaul utan avbrott).
 

lucasd

Medlem
@andersson.j Har du hunnit flyga med AirPods Pro?

Någon annan som brukar flyga med QC35 (eller Bose 700) som har testa att flyga med Airpods Pro istället? Misstänker att det inte är lika bra som over ear, men det kanske är tillräckligt bra?

Beställde Bose 700 (Webhallen kampanjen för 3490) som ersättare till mina QC35II, men funderar på om man ska gå all in AirPods Pro istället, vore rätt skönt att inte behöva packa med stora bulkiga over ear lurar. :)

Jag upplever Airpods Pro som bättre än mina QC35II vad gäller ANC. Men det handlar nog en del om att det är in-ear som också stänger ute en del. Ljudet är fylligare i QC35.

Det jag saknar med mina Airpods Pro är möjligheten att koppla dem till IFEn ombord. Det är lite synd, eftersom vissa hörlurar som man erbjuds är otroligt bristfälliga.

Ett problem jag upptäckte med Airpods Pro är att jag kan tappa dem om jag ligger ner och sover. Det är otroligt jobbigt i C-klass med flat beds. Svårt att få upp saker som ramlat ner under stolen verkar det vara också. Detta skulle kunna lösas med någon typ av strap, som fanns för tidigare AirPods. Ska man sova med dem är väl inte batteriet tillräckligt bra heller - upp till 4,5h motsvarande över 20h. Men detta är ju först relevant om man sover med dem osv.

På korta flygningar kommer jag enbart ha med AirPods Pro. På längre där sömn är inblandat eller IFE finns kommer jag ha med mina QC35.

Kollade även på Bose 700, men de känns onödiga om man har AirPods Pro och QC35 enligt mig. :)
 
Ett problem jag upptäckte med Airpods Pro är att jag kan tappa dem om jag ligger ner och sover. Det är otroligt jobbigt i C-klass med flat beds.
Jag kan bekräfta att det är ännu jobbigare när en ramlar ut i Plus och hamnar 1) i en sovande passagerare bakoms sko och 2) i en väck i samma sovande passagerens filt!
Ja, det hände två gånger förra veckan när jag flög hem från New York. Om du var den sovande passagerare så ber jag så hemskt mycket om ursäkt!

I övrigt någonting jag har märkt är att de passade mycket bättre på dag 1 än de gör nu - verkar några som har skrivit på andra forum om samma sak. Dag 1 fick jag grönt ljus på testet man gör på telefonen, och nu får jag felmeddelande om att de inte sitter rätt - oavsett vilken öronpropps storlek jag använder.
Jag flög med dem igen igår (bara till London, och jag var försiktigt att inte somna!) och jag upplevde en lågfrekvens brusljud på hela flygningen. Nästan som att motorljudet var faktiskt värre än när jag tog ut de. Jag kollade ett par gånger att jag hade faktiskt ANC och inte "transparent" mode på, men ljudet kvarstod.
Jag avvaktar några dagar och se om de blir bättre, annars funderar jag på att skicka tillbaka de och prova nya.
 
Last edited:

andersson.j

Medlem
@andersson.j Har du hunnit flyga med AirPods Pro?
Jag flög med dem igår. IFE var som sagt ett problem så det blev mycket QC35. Jag ska kolla närmare på airFly.

Jag har svårt att sova i Go utan att luta huvudet mot fönstret, men om lurarna nuddar väggen hjälper ingen noise cancelling. Lyckas man positionera kudden perfekt funkar det, men den ramlar ju oundvikligen ned efter några minuter. För sova-mot-fönster-use-caset föredrog jag därför airPodsen.

Jag testade QC35 utanpå airPods pro men upplevde ingen större förbättring.
 
Toppen