Senaste nytt

Oroligheterna i Hong Kong, hur resonerar Ni?

onzai

Medlem
Jag bor här nere och vad det gäller mat på bra restauranger är det inget problem. Det finns också många intressanta möjligheter till vanligt turista de som inte störs av oroligheterna och dessutom som nämndes tidigare kan Ni ta en visa fri tur till Macau.

Bifogar hur tunnelbanestationer
Screenshot_20191114-184442.png
är påverkade JUST NU när detta skrivs.
 

crown

Medlem
Jag bor här nere och vad det gäller mat på bra restauranger är det inget problem. Det finns också många intressanta möjligheter till vanligt turista de som inte störs av oroligheterna och dessutom som nämndes tidigare kan Ni ta en visa fri tur till Macau.

Bifogar hur tunnelbanestationer Visa bifogad bild 99883 är påverkade JUST NU när detta skrivs.

Var kan man själv se den kartan? Är det någon app eller hemsida? Letade på MTRs sida men hittade ingen karta med störningar.
 

Kaykay

Medlem
Har åkt till Shenzhen några gånger med Limo. Han kör dig dörr till dörr, behöver inte kliva ur bilen vid passkontrollen. Kostade ca 1300HKD. Smidigt om man är några personer eller har mycket bagage.
 

Juancarlos

Medlem
Tack för alla inputs @JochenS , @Kaykay , @onzai etc

min far är 75 år gammal och kanske inte den smidigaste personen. Utifall att det skulle skita sig och vi skulle hamna i fel område, så är han inte den snabbaste personen att ta sig därifrån.

Så tittar på att ta 2 nätter i Macao på Sofitel. Är schenzen också visa fritt?

Skulle ni säga att man inte berörs av demonstrationerna lika mycket på Hong Kong ön som i Kowloon? Hörde nåt om att causeway bay inte längre är ett tryggt område att bo på. Skulle ni säga att Central och Soho är förskonade eller är det just där det är som värst? tänker om vi skulle bo 2 nätter i Hong Kong iallafall.
 

onzai

Medlem
Tack för alla inputs @JochenS , @Kaykay , @onzai etc

min far är 75 år gammal och kanske inte den smidigaste personen. Utifall att det skulle skita sig och vi skulle hamna i fel område, så är han inte den snabbaste personen att ta sig därifrån.

Så tittar på att ta 2 nätter i Macao på Sofitel. Är schenzen också visa fritt?

Skulle ni säga att man inte berörs av demonstrationerna lika mycket på Hong Kong ön som i Kowloon? Hörde nåt om att causeway bay inte längre är ett tryggt område att bo på. Skulle ni säga att Central och Soho är förskonade eller är det just där det är som värst? tänker om vi skulle bo 2 nätter i Hong Kong iallafall.

Det har varit mindre problem på HKG Island.

Till Shenzhen behöver Ni visa, kan ordnas mot betalning vid Lo Wu gränsen.

Det är väldigt svårt o förutsäga, senaste dagarna har det varit lugnt i Causeway Bay.
På hotellen har det inte varit några problem hitintills.
 
Toppen