Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

coclol

Medlem
Reichshof Hamburg. Bokade billigast standard och fick en mycket trevlig juniorsvit med skön säng och fantastiska kuddar.

Lite halvtråkig utsikt dock.
image.jpg
 

larced

Medlem
Hotell: DoubleTree by Hilton Kuala Lumpur
Bokat: 1 KING BED DELUX ROOM
Uppgradering: 1 KING BED DELUXE ROOM HIGH FLOOR
Antal nätter: 11
Status: Gold

Fick ingen access till Executive Lounge.
Hade tänkt boka High Floor för att mer troligt få uppgradering till Executive Lounge, men måste bokat fel. Och dom vägrade ge tillgång till loungen trots 11 dagars vistelse. (Skillnaden mellan vanlig och High Floor var ca 40-50:- natten...).
Ett bra och prisvärt hotell i övrigt. Bra frukost. Fick också checka in redan vid ankomst ca 09;30.


Hotell: Hilton Singapore
Bokat: 1 KING HILTON EXECUTIVE ROOM
Uppgradering: Ingen
Antal nätter: 3
Status: Gold

Ingen uppgradering, och fick rum bort från Orchard St. Men fick checka ut vid 14, och fick tillgång till pool/lounge hela eftermiddagen/kvällen.
OK/bra hotell, men ingen större skillnad på det i KL, bara ca 3,5 gånger dyrare.
 

Jönsson

Medlem
Bodde på Hilton Maidstone nära London innan lite motorsport på Brands Hatch circuit.
Meeh uppgradering till Deluxe som var typ amerikansk HI kvalitet och luktade mögel. Bad dom kolla om lukten var okej och de tyckte det. Tänkte alla rum säkert luktade samma så ville inte gräla heller om byte. Ingen kompensation offered heller.
No go.
Tror det är mattan som luktar. Är likadant i flera rum.
 
Kors i taket, jag har bott på Hampton inn and suites by Hilton i Bellevue denna vecka och jag blev uppgraderad trots att jag inte har nåt medlemsskap ens och bokade via nån shady nätresebyrå.

Detta är ett enklare hotell brevid motorvägen men det är rent, fräscht, luktfritt, frukosten är bra, ganska bra gym, wifi fungerar, finns bra plats att parkera.

Jag brukar knata ner till centrum (10-15min) och äta där men lite tröttare kollegor tycker det är långt att gå. Finns ingen restaurang på hotellet förutom vanlig amerikansk hotellfrukost.
 

FFlash

Medlem
Billigaste till Cliff tower ocean view som HHD på Hilton Bali resort.
Tycker rummet är fint även om det sagts annat i Balitråden. Nöjd så far. Besviken endast på beachen som är smutsig.
 

Nilann

Medlem
OT Hilton Molino Stucky Venice. Bokade fem dagar i september 2020 i förrgår för 280.000 poäng (varav en natt gratis) för att fira vår sjuttonde bröllopsdag och herr Nilanns födelsedag. Som vanligt är denna period under filmfestivalen och priserna är väldigt höga. Det billigaste avbokningsbara rummet kostar idag 551 Euro per natt. Mycket bra värde för poängen.
Idag finns inga Standard Room Rewards under hela september, så jag var ute i grevens tid. Vi får se om det blir någon uppgradering.
 

aruba1

Medlem
Hotell: Waldorf Astoria Beijing
Bokat: King Deluxe Room
Uppgradering: King Premier Corner Studio
Antal nätter: 2
Status: HHD

Erhöll därutöver en voucher på 200 RMB för dryck i baren.
 
Toppen