Senaste nytt

soyokaze Stockholm (sushi)

Magino

Medlem
Hade middag här igår. En helt fantastisk middag och kan verkligen rekommendera detta stället. Väldigt intim känsla med mycket interaktion med Batjargal Ochirbat. Utöver Batjargal hjälpte hans syskon och dotter till med serveringen. Igår bjöds det på 23 härlig serveringar. Tycker att Soyokaze var snäppet vassare än Sushi Sho.
 

Agö

Medlem
Hade middag här igår. En helt fantastisk middag och kan verkligen rekommendera detta stället. Väldigt intim känsla med mycket interaktion med Batjargal Ochirbat. Utöver Batjargal hjälpte hans syskon och dotter till med serveringen. Igår bjöds det på 23 härlig serveringar. Tycker att Soyokaze var snäppet vassare än Sushi Sho.
Precis! Det är verkligen en person som man önskar att det ska gå riktigt bra för.
 

flum

Medlem

Agö

Medlem
Sushi - allt handlar om riset. Köpa fin, färsk fisk och lägga på kan alla fixa men ordna det perfekta riset till en nigiri är en sällan skådad kunskap. Mads Battefeld som öppnat Sushi Anaba i Köpenhamn sa att det tog honom ett år att bemästra den konsten.
 

apknug

Medlem
Sushi - allt handlar om riset. Köpa fin, färsk fisk och lägga på kan alla fixa men ordna det perfekta riset till en nigiri är en sällan skådad kunskap. Mads Battefeld som öppnat Sushi Anaba i Köpenhamn sa att det tog honom ett år att bemästra den konsten.
Ska man vara petig så ÄR Sushi ris, vinägersyrat ris, så visst har du rätt.

Soyokaze har ett lite enklare ställe i trendiga Enskede också Soyokaze Kafe;

Home kafe -

För den som är intresserad av sushirisets ädla konst så beskrivs det ingående i dokumentären, Jiro Dreams of Sushi,

Jiro Dreams of Sushi (2011) - IMDb
 

Sullon

Medlem
Jag var där i lördags, här finns min recension (som jag tror många här inte kommer hålla med om): Restaurant Soyokaze, or how I discovered that I like sushi not for the raw fish but despite of it – Juraj's blog

Jag tycker att det låter precis som man skulle tycka när man inte har konsumerat sushi under en längre tid. Jag tog med några kompisar till Sushi Sho och fick liknande reaktioner. Det tar tid att ställa om smaklökarna, eller så händer det inte alls!
 
Toppen