Senaste nytt

Ditt största fynd inom flygbiljetter?

Malu

Medlem
Det kanske är lite fusk, men under min tid i resebranschen (under förra seklet) fanns begreppet fri-tvåa, vilket innebar att man i princip kunde lifta med ett flyg om det fanns fria stolar. Verkligen stand-by och man visste aldrig när man kunde komma hem igen. Jag har sparat några silkespapper som minne från turer till medelhavet (PMI, HER) och Bali (DPS).

När det gäller "vanliga" biljetter har jag inte gjort några större fynd, men jag är numera glad om jag får flera miles/poäng än två gånger priset.
 
...då skulle vi flyga ARN-PHL-ORD-HNL-LAX-PHL-ARL och få totalt 18000 EB poäng för 3200kr. Att sonen sedan fick valnötsallergi av BOB maten på 777 flighten ORD-HNL så att vi fick nödlanda i DEN för att han skulle få sjukvård och därmed aldrig kom till Hawaii är en annan historia ;)

Oj, det låter väldigt otäckt! Jag gissar att allt slutade bra till slut.
 

speedwing

Medlem
Första minuterna när SAS började med internetförsäljning (detta var före bredband för länge sedan) så hade de auktion och givetvis kraschade deras system och nästan ingenting funkande. Jag lyckades dock få två ekonomibiljetter ToR Köpenhamn (CPH) - Peking (PEK) för 4.000:-/st. Bra pris då och jag var mycket nöjd. Finessen var dock att vi blev uppgraderade till business både ut och tillbaka. Denna trip upplevdes som utomordentligt komfortabel i förhållande till kostnaden...
 
Köpte biljetter på Resemässan i HEL 2007 med kompisar.

Tur HEL-LHR-JFK (Business), Inrikes JFK-LAS-LAX (First) och Retur SFO-LHR-HEL (Business). Hela kalaset kostade 2 500€ ~ 25 000SEK. Resan blev lyckad... Ni får läsa mer om resan på reserapport tävling.
 

NyfikenGrau

Medlem
Förra året: 5 vuxna ARN-VIE-NRT-VIE-ARN för omkring 19 500 kr (ekonomi såklart, men ändå rätt oslagbart). Roligt i sammanhanget var att de köptes 9-10 månader före avresa så det fanns gott om plats i planet...har alltid funderat på om något hade blivit fel hos OS, känns ju som en mycket ologisk kampanj annars (någon kampanj annonserades inte heller).
 

palmen

Moderator
ARN-YVR för 4800 kronor med AC och SK (via LHR), 100% intjäning till EB dessutom.
Själv hade jag dock bokat för 5800 kronor veckan innan som jag ändå tycker är ett bra pris.
 

Lonelyflyer

Medlem
ARN-YYC via FRA med AC februari i år 3671 kronor

via en AC-kampanj där ja missade deadline på bokningen med nån minut så via telefon ringde ja och hade sån tur att det gick att hitta min bokning
iofs kostade telefonsamtalet nästan en femhundring och tog en dryg timme, men de löste sig iaf :)
 
Toppen