Senaste nytt

Ändrad tidtabell Lufthansa, vad gäller?

Nemo

Medlem
Du kan ju grotta ned dig i paketreselagen men jag tror inte att det är så mycket att göra. Vings villkor tar uttryckligen inte med charter på reguljärflyg, Lufthansas villkor ger inte heller något.
Ändringar innan avresa - Konsumentverket
Ving.se
http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/cmn/generalinfo?nodeid=1818501&l=en&cid=#9
OT: Se villkor 8.9.4 (...) For flights to or from the USA, a passenger’s dependence on being accompanied by a dog being used for psycho-therapeutic reasons must be proven by a medical certificate.
Det är ju helt fantastiskt! En sällskapshund på läkar-recept :)
 

Unicornone

Medlem
Synd att Marina Sands verkar fullbokat.... Raffles ligger så högt så där vill jag nog ha en riktig stopover om jag ska förlägga mig där... Ska se var eller om jag kommer någonstans med Ving på måndag.
Det är ju inte hela världen om vi får byta en Balinatt mot en SIngaporenatt.. Kan ju se det som att vi kommer till Bali lite mer utvilade eftersom vi flyger monkey..
 

Unicornone

Medlem
Ving har just gett dig en anledning att avboka och fixa en riktig resa till DPS! Jag skulle inte vilja flyga economy dit...
Det var några år sen jag sist flög eco på longhaul så det blir ju.... intressant.... Sist var det med Qatar, kändes som man aldrig kom fram, den goa mellanlandningen på Doha med 9,5h nära döden upplevelse gjorde ju sitt tiil. Somnade vid middagsbordet på kvällen :confused:
 
Synd att Marina Sands verkar fullbokat.... Raffles ligger så högt så där vill jag nog ha en riktig stopover om jag ska förlägga mig där... Ska se var eller om jag kommer någonstans med Ving på måndag.
Det är ju inte hela världen om vi får byta en Balinatt mot en SIngaporenatt.. Kan ju se det som att vi kommer till Bali lite mer utvilade eftersom vi flyger monkey..

Du bör vara glad att Marina bay är fullt för det är inte något speciellt, förutom poolen då.......annars finns det många bättre hotell i Singapore.
 

Per N

Medlem
Bumpar denna tråd. Försökte läsa mig till svaret på Lufthansa men hittar det inte. Lufthansa har ändrad tidtabellen för en flight om 8 månader och ändringen är marginell. Dock önskar jag avboka av andra orsaker så frågan är om denna minimala ändring ger mig rätten att avboka? Misstänker att ändringen måste överstiga en viss tid men tänkte kolla om någon vet.
 

mha321

Medlem
Bumpar denna tråd. Försökte läsa mig till svaret på Lufthansa men hittar det inte. Lufthansa har ändrad tidtabellen för en flight om 8 månader och ändringen är marginell. Dock önskar jag avboka av andra orsaker så frågan är om denna minimala ändring ger mig rätten att avboka? Misstänker att ändringen måste överstiga en viss tid men tänkte kolla om någon vet.

Jag tror inte det. Många som passar på att avboka när det är de där fåniga 2 minuters ändringarna som är vanliga i USA. Men jag vet inte hur mycket som är lagen och hur nycket som är bolaget.

Bara att ringa och försöka...
 
Toppen