Senaste nytt

En resa med Singapore Airlines, toppen i First och mindre bra i Business

BusinessClass

Redaktör
AV: Alf Jag och hustrun har nyligen gjort en nöjesresa till Singapore med i First klass på utresan och business hem. Jag hade inte inte tänkt skriva något om First upplevelsen eftersom det på senare tid har varit mycket skrivet på forumet på upplevelser i First med Singapore Airlines. Detta har naturligtvis berott på att…
 

JoelG

Medlem
Input på några av dina funderingar:
Ang gate längst bort i F-piren beror på att Singapore har en ”fast” gate med prylar osv
 

KAaBrasted

Ny medlem
Helt enig i beskrivelsen af business class på Singapore Airlines. Det er ikke et niveau der gør, at Singapore Airlines rangerer blandt de bedste i verden.
For nylig på rejse i business København-Singapore-Christchurch New Zealand og retur, kan jeg genkende det hele. Opfyldning af vin/champagne kun efter bestilling heraf og så ventetid. Ingen tilbud om drinks senere. Brød serveres længe efter forret er spist, så det smør de sætter på dugen, bliver ikke brugt, da man på det sene tidspunkt vælger hvidløgsbrødet (der dog skal roses). Jeg er peanutallergiker, men ingen forespørgsel fra stewardesser herom, og vi fik satay med peanut sauce tre gange på rejsen og den var ikke i en skål, men lagt ovenpå kødet, så man ikke kunne undgå det. Da jeg den tredje gang nævnte, at jeg ikke kunne tåle peanuts, smilede den stewardesse der serverede hvor jeg sad, bare bredt. Da jeg igen nævnte Det kunne være dødeligt for mig, kom den ledende stewardesse og sagde det ville blive noteret på min profil. Ankommet til Singapore fra Christchurch stod lige ved udgang fra flyet en mand med en stor seddel med mit navn. Jeg skulle skrive under på, at det var mit eget ansvar at undgå nødder!
Vi fik også Lobster thormidor fra Singapore til København (fandt først ud af det i Christchurch, at man kunne bestille hovedret). Vores hummer var perfekt.
Som der står i beskrivelsen fra businessclass.se er serveringen af dessert og ost besynderlig. Det virker som om man ikke kan få begge dele, ligesom frisk frugt kræver stor opmærksomhed, for at man får det. Til osten er der tre små kiks. Slet ikke tilstrækkeligt til de i øvrigt gode oste. Portvin til osten er ikke noget man bliver tilbudt automatisk. Det skal man bede om, og så går der en tid inden det kommer.
Servering mellem måltiderne er meget begrænset. Selv på economy på KLM tilbydes væsentligt mere og bedre mellemmåltider. Fx er is rigtig godt på sådan en lang tur.
Min tv skærm virkede ikke hverken mellem København og Singapore eller mellem Singapore og Christchurch. Den blev genstartet adskillige gange, men det lykkedes ikke at se en hel film. Jeg fik en kompensation på 150 SIN $ til køb på flyet, men jeg ville hellere have kunnet se nogle film. Udvalget af engelsksprogede film er dog meget begrænset når man har 4 gange 12 timer flyvning. Igen er economy på KLM og på SAS væsentligt bedre. enig også i de mærkelige senge. Hårde og så det at benene ikke kan ligge lige, når man sover. Hvis stolene havde stået lidt skråt, i stedet for lige, ville man kunne få benene ind under sædet foran. Det kunne også passende være en god løs madras, sådan som Emirates har.
Det er ikke den standard jeg tidligere har prøvet med Singapore Airlines og ikke det man forventer af et selskab, der er vurderet som et af verdens bedste mht service. Der skal komme nogle gode vurderinger, før jeg vælger Singapore Airlines igen.
 

Canadien

Medlem
Udvalget af engelsksprogede film er dog meget begrænset når man har 4 gange 12 timer flyvning. Igen er economy på KLM og på SAS væsentligt bedre.

Detta ställer jag mig frågande till, SAS har ett väldigt magert utbud kontra vad som finns på SQ tycker jag. KLM var för länge sedan jag reste med så det kan jag inte kommentera.

Sedan om nötallergi så är det så på asiatiska bolag eftersom den åkomman inte finns därborta, och de inte vill hålla ett helt plan nötfritt p g a en passagerares preferens. Thai, Asiana, Air China, ANA är likadana. Bara att acceptera eller försöka resa med andra bolag om man inte gillar denna policy.
 

gklinga

Ny medlem
Visst är det litet lustigt att servera osten efter desserten, kan vi tycka! En fransman lär väl skrika högt. Orsaken till denna (o)vana återfinns i Singapores koloniala förflutna: den gamla brittiska traditionen vid finare middagar var att damerna skulle lämna matsalen efter desserten och låta herrarna i ensamt majestät avnjuta osten med portvin och efter det en god cigarr! Lite osmidigt kan man tycka i vår tid - och svårt att förstå varför man ska ihärda med detta ombord - men det är i alla fall väldigt svårt att försöka vända på serveringen om man skulle ge sig på att försöka...
 
Toppen