Senaste nytt

Långweekend i New York med 10-åriga dottern.

ptotheg

Medlem
Jag bokar nästan alltid restauranger de kvällar vi vill äta något specifikt, speciellt aktuellt vid högtider och helger. Men många bra restauranger har walk-in platser som inte går att boka också.
 

Jonas Lindhe

Ny medlem
Tack för kommentarer då jag inte haft en tanke på Thanksgiving:)

Kollar någon restaurang och bokar, har någon tips på någon bra nära hotell Royalton så tas det tacksamt emot. Tänker italienskt eller burgare.
 

Senator

Moderator
Några tankar till med just tajmingen:
1. Torsdag den 28:e som är Thanksgiving kommer som sagt vara lungt.. men....
2. Fredag den 29:e är Black Friday så förvänta er sjukt mycket folk på stan

Hamburgare den 28:e så kan jag tipsa om burgerjoint at Le Parker Meridien som är ca 12 blocks norr för dig. Borde vara öppet på Thanksgiving
burger joint at Parker New York

När jag åkte med min dåvarande bonus brorson:
Saving Wildlife and Wild Places - Central Park Zoo där djuren i filmen Madagaskar bor
Empire State Building
Här kommer en bra lista: A 10 year old's Top 10 things to do in New York City - Points with a Crew
 
FOA Shwartz är ju givet för en tioåring. Faktiskt roligare än man tror. Speciellt att man får testa väldigt många av leksakerna. Det var en nog roligaste på länge för min tioåring. Speciellt pianot där han spelade typ 30 min:). När det gäller käk finns det ju kids-meny på typ alla ställen så det är bara att välja prisklass eller så rekomenderar jag burgare på Burger Joint om hon har lite mer vuxen smak än mina kids.

När det gäller museum var the met för tråkigt, Judiska barnmuseet på tok för tråkigt men AMNH var en stor succe. Galet stort dock.

Kakor på Milk var också en stor succe samt bagels och pretzels och hotdogs i olika parker såklart
 

sembl

Medlem
Basta museet enligt mig med barn eller som vuxen ar Transit Museum i Brooklyn.

Thanksgiving ar som manga sager ganska lungt den dagen. De flesta flyr stan sa kvar ar mest turister. Boka bord ar min rekomendation pa populara stallen. Som @Senator sager ar burger joint lite kul men gar icke att boka.
 
Var precis i New York i 4 dagar (höstlovet) med 2 döttrar (9 och 12 år). Mycket lyckad.
Våran program blev:
Dag 1: Circle Line Landmark Cruise (1.5h) och sen til Top of the Rock och the Rink för lite skridsko-åkande
Dag 2: Ground Zero, shopping på Century 21 och sen til Chinatown för en sen lunch. Rangers-match på kvällen
Dag 3: Central Park, Trump Tower (utanför, var inte öppet för besökande), FN huvudkontor.

Travla dagar men funkade bra.
 
Toppen