Senaste nytt

Hotell dubai med barn i Januari 2018

segra

Medlem
Kör på GH. Grymt värde för pengarna. LRM har troligtvis Dubais största pool/grönområde och det har ni tillgång till. Brukar vara 30% lägre pris på GH än LRM. LRM har riktigt fint poolområde och lugn strand. Ni kommer inte att bli besvikna. Kör Premium room på GH så sparar ni massor med slantar. Deras lounge är top notch. Jag har bott på GH minst 25v totalt och håller det som mitt absoluta favorit hotell. Har även bott på ett antal andra topphotell i Dubai men jag anser att GH fortfarande är det bästa jag bott på. Har även haft barnen ( tonåringar) med ett antal ggr och de är också helnöjda.
 

Lipstick

Medlem
Trots att jag inte är särskilt förtjust i Dubai så har jag bokat en resa dit för familjen på sportlovet (man lär ju vara solsugen då), och nu är det dags för hotell för två vuxna och två ungar på 8 och 12 år. Jag ser ju vad som skrivs i tråden här om tex Grosvenor House, men jag kan inte låta bli att tycka att hotellet och framförallt poolområdet ser lite trist ut för barn. Även Le Royal Meridien som man ju får tillgång till ser lite sådär ut, om än bättre är GH.
Har jag fel, och i så fall hur fel har jag? Är det bättre att boka LRM eller är det bara poolområdet som är bättre där, men själva hotellet sämre?

Har inte bott på LRM men på GH. Ni slipper att vänta på transport till LRM (eller promenera dit) om ni bor där. Deras poolområde är betydligt större än på GH och ni kan också bada i havet. GH är ett jättebra hotell men det är klart, det finns massor att välja tex i palmen men direkt åtkomst till stranden
 

oxxax

Medlem
Kör på GH. Grymt värde för pengarna. LRM har troligtvis Dubais största pool/grönområde och det har ni tillgång till. Brukar vara 30% lägre pris på GH än LRM. LRM har riktigt fint poolområde och lugn strand. Ni kommer inte att bli besvikna. Kör Premium room på GH så sparar ni massor med slantar. Deras lounge är top notch. Jag har bott på GH minst 25v totalt och håller det som mitt absoluta favorit hotell. Har även bott på ett antal andra topphotell i Dubai men jag anser att GH fortfarande är det bästa jag bott på. Har även haft barnen ( tonåringar) med ett antal ggr och de är också helnöjda.

Tack för svaret! Tror nästan att det i så fall lutar mer åt att boka LRM direkt så att man slipper roddandet med att ungarna ska fram och tillbaka mellan hotellen. Någon som vet hur Club Loungen är där och vad den faktiskt innebär? Kanske är dålig på att leta, men kan inte finna någon info.
 
Toppen