Senaste nytt

Förändring i hur man uppnår Elit-status på Lufthansa 2024

Vixit

Medlem
Alla detaljer släpps tydligen på måndag, punkt fyra i brevet känns surt då det verkar som att två-års status dras ner till ett-årsstatus... särskilt då det på FT spekuleras i att vi med nuvarande status till 02/2022 kortas ner till 02/2021 :(

Håller tummarna men är föga optimistisk.
 

Senator

Moderator
Från Flyertalk
image_5bf24fac6086fae56bffd6541c366b955a5e0768.jpg

Alla detaljer släpps tydligen på måndag, punkt fyra i brevet känns surt då det verkar som att två-års status dras ner till ett-årsstatus... särskilt då det på FT spekuleras i att vi med nuvarande status till 02/2022 kortas ner till 02/2021 :(

Håller tummarna men är föga optimistisk.

Tycker detta ser bra ut med tanke på att jag har nu kvalat för 19:e året i följd.

Jag tror också det blir Lufthansagruppen + Joint Venture partners som det blir fokus på.
 

Vixit

Medlem
SEN är jag inte orolig för, däremot vill jag inte se min HON bli ett år istället för två helt plötsligt :(
 

Vixit

Medlem
Handelsblatt säger sig veta ganska mycket idag: poäng per segment och kabin, men inte diffat per fare category. Status kräver minimipoäng på egna core carriers. HON får även tillräkna sig ekonomibiljetter. Status gäller 1 år istället för 2.

Livstid FTL blir 7,500 qualifying points. Livstid SEN blir 10,000 qualifying points samt SEN över minst tio års tid.

A7222CF6-FA81-46B6-8FAE-53844D094F21.jpeg 09535D8F-6CF0-4B8F-8730-7F24ACD20167.jpeg

So krempelt Lufthansa das Meilenprogramm um
 

Senator

Moderator
Handelsblatt säger sig veta ganska mycket idag: poäng per segment och kabin, men inte diffat per fare category. Status kräver minimipoäng på egna core carriers. HON får även tillräkna sig ekonomibiljetter. Status gäller 1 år istället för 2.

Livstid FTL blir 7,500 qualifying points. Livstid SEN blir 10,000 qualifying points samt SEN över minst tio års tid.

Visa bifogad bild 99761 Visa bifogad bild 99762

So krempelt Lufthansa das Meilenprogramm um

Tack.. vi får se när det dyker ner något i inboxen. Hoppas verkligen att historisk data medräknas för Lifetime. Med 19 år med kvalificering varje år borde jag redan vara Lifetime :)
 

Vixit

Medlem
Tack.. vi får se när det dyker ner något i inboxen. Hoppas verkligen att historisk data medräknas för Lifetime. Med 19 år med kvalificering varje år borde jag redan vara Lifetime :)

Ja man kan undra hur mycket historik som LH IT har sparat, de har ju inte det bästa ryktet... de måste väl isåfall först sålla bort alla segment som var intjänade med *A utanför M&M och sedan mappa de som blev kvar enligt den nya sortens poäng...

Mycket anmärkningsvärt om det inte blir några justeringar beroende på prisgrupp eller distans, ex vis om P för € 1100 ger 50 poäng och F för € 5100 ger 70 poäng... :rolleyes:
 

Senator

Moderator
Ja man kan undra hur mycket historik som LH IT har sparat, de har ju inte det bästa ryktet... de måste väl isåfall först sålla bort alla segment som var intjänade med *A utanför M&M och sedan mappa de som blev kvar enligt den nya sortens poäng...

Mycket anmärkningsvärt om det inte blir några justeringar beroende på prisgrupp eller distans, ex vis om P för € 1100 ger 50 poäng och F för € 5100 ger 70 poäng... :rolleyes:

Jag tror något saknas här. Känns inte alls som Lufthansa att göra så.
 

Fredrik

Medlem
Samtidigt liknar det AFKL och deras XP-system. Jag är inte främmande för att det är så här de tänkt sig. Deras revenue management kanske visar något som vi inte förväntar oss?

Vet vi tex om P-fares driver resenärer till eller från LH-group och/eller premium-fares?
 
Toppen