Senaste nytt

Billigaste kontantuttagen i utlandet - (Specifikt Thailand)

micke99

Medlem
Om dina planer är att besöka Thailand flera gånger i framtiden kan det vara värt att försöka skaffa ett konto i en thai bank. Ibland går det med endast turist visum ibland så kräver de non immigrant visum.

Jag har ett och då betalar jag 50sek att skicka pengar till från svenska banken och 500baht att mottaga pengarna i thai banken. Sen fria uttag med thai visa kort. Kortet kostar 200baht per år.
 

Glenn E

Medlem
Att växla kontanter på Superrich är bra. Osäker på om de tar SEK efter att de gamla sedlarna blev värdelösa. Jag brukar växla USD där men de hutlösa valutaväxlingspriserna i Sverige gör det dyrt. Att köpa USD på banken i Kina kostar cirka 0,3 %
 
Att växla kontanter på Superrich är bra. Osäker på om de tar SEK efter att de gamla sedlarna blev värdelösa. Jag brukar växla USD där men de hutlösa valutaväxlingspriserna i Sverige gör det dyrt. Att köpa USD på banken i Kina kostar cirka 0,3 %
Tänk på att Superrich har flera kontor och kurserna är inte lika bra överallt.
 
Jaha. Tyckte det var bra på flygplatsen. Finns ett kontor nära ingången till flygplatståget.
Ja, på Suvarnabhumi flygplats har de bra växelkurser. Men pga konkurrensen så brukar växlingskontoren precis bredvid också ha bra kurser så om det är kö till Supperrich kan man välja något annat kontor utan att förlora allt för många kronor. Supperrich inne i Bangkok har sämre växelkurser.
 

Sullon

Medlem
Forex kreditkort. Inget påslag på växelkursen och ingen avgift för uttag i automat (utanför EU). Trots att det är ett kreditkort så räknas automatuttagen inte med ränta från uttagsdagen utan hänger på som ett "vanligt" kortköp till nästa månads faktura.
 
Toppen