Senaste nytt

Eventuell tidigare leverans av A350 till SAS?

Johan Hbg

Medlem
Plus kommer inte bli bättre i nya planet än i existerande. 4 i bredd devalverar produkten kraftigt. Synd.

Sen skall man väl bråka om chipsen som vanligt...
 

Simon Hjort

Ny medlem
A350-900 SAS biz, verkar utöka biz och minska plus.
upload_2019-11-8_15-33-23.png
 

M@GNÜS

Medlem
Om det är sant är det en riktig försämring. I dag är ju stolarna i Plus bredare än i Go, men ska det alltså bli samma bredd på stolarna i Plus som i Go, bara det att det är större pitch i Plus jämfört med Go?

För de som inte reser i business, dvs. merparten av passagerarna, har jag svårt att se att 350 blir någon förbättring. Det viktiga för de flesta är nog hur konfigurationen är (3-3-3 är klart sämre än 2-4-2 som det är på 330/340) och hur breda sätena är (idag är ju sätena bredare i Plus än i Go). Att det är plan som är något tystare med finare ljussättning väger lätt mot att ett sällskap på två (som reser i Go, vilket merparten av alla gör) ska få en tredje gök bredvid sig.

8 säten (2-4-2) bör ju kunna vara bredare än 9 (3-3-3). Planet är 32,3 cm bredare invändigt så lite skillnad kommer det ju bli.
Sen tycker jag att den största skillnaden är att kabintryck och luftfuktighet är annorlunda mot dagens A330/340 vilket gör även en resa i ekonomi mer uthärdlig. Tysthet, ljussättning och större fönster är mer småbonusar.
 

lucasd

Medlem
Layout i all klasser är ju känd sedan länge. Dvs 1-2-1, 2-4-2, 3-3-3. Antal stolar / klass är ju också känt. Vi som har bokningar på 350n kan ju också se detta eller om man vill titta i Expert flyer ellerr annat tool.

Det som är intressant är väl framförallt:

Detta är vad jag vet. Prata med CC nästa gång ni flyger långt. Någon har troligtvis gjort 350-kursen och borde säga liknande.

C:
Dörr till suiten/stolen? - nej, men mer Privacy. Större ”skydd” på sidorna.
Storlek och upplösning på skärm? - större skärm, vet ej storlek
Luftkuddar, vanlig stoppning eller något nytt? - Ny typ av fyllning. Ej luftkuddar.
Massage? - Verkar som att det ska finnas. Likaså fotmassage lät det som.
Vinkyl? - Ja
Uttag - som idag, möjligtvis även USB-C
Bordet - ska bli möjligt att vika på mitten


Plus:
Benstöd - Ja
Smalare stol / armstöd? - Lite smalare stol. Vet ej om det sparats in mest på armstöden eller stolen.

Go:
Stoppning eller ej i stolen? - Ska vara samma som idag.
 

SK989

Medlem
Du missuppfattar det mesta. Om Plus är 2-4-2 och Go är 3-3-3, hur kan Plus och Go vara lika brett?
OM stolarna i Plus och Go är lika breda (vilket någon gav uttryck för, men visst jag kan ha missförstått det) blir mittgångarna i Plus lite bredare än i Go om Plus är 2-4-2 och Go 3-3-3. Inte direkt rocket science.
 
Last edited:

fcx

Medlem
OM stolarna i Plus och Go är lika breda (vilket någon gav uttryck för) blir mittgångarna i Plus lite bredare än i Go om Plus är 2-4-2 och Go 3-3-3. Inte direkt rocket science.

8 säten (2-4-2) bör ju kunna vara bredare än 9 (3-3-3). Planet är 32,3 cm bredare invändigt så lite skillnad kommer det ju bli.
Sen tycker jag att den största skillnaden är att kabintryck och luftfuktighet är annorlunda mot dagens A330/340 vilket gör även en resa i ekonomi mer uthärdlig. Tysthet, ljussättning och större fönster är mer småbonusar.

Stolarna i plus och minus är inte lika breda. Däremot verkar det närmast "bekräftat" att det är samma stol i minus i A350 och i A330. Med den infon kan man räkna baklänges.

I A330 är minusstolen 43,9 cm bred. Kabinen är 526 cm bred, vilket gör att varje mittgång blir 87 cm bred. Behåller man samma stol på A350 så blir mittgången 83 cm bred, vilket kan vara rimligt.

Om man antar att gången är lika bred i plus som i minus så får man då fram att varje plusstol har 50 cm utrymme i A330 och 49 cm i A350. Det låter som en ringa förändring.

Däremot är det synd att man faktiskt väljer att trycka in de totalt fyra extra sätena i plus istället för att ge produkten ett välbehövligt lyft.
 

SK989

Medlem
Sen tycker jag att den största skillnaden är att kabintryck och luftfuktighet är annorlunda mot dagens A330/340 vilket gör även en resa i ekonomi mer uthärdlig. Tysthet, ljussättning och större fönster är mer småbonusar.
Har absolut respekt för att någon värderar saker som kabintryck och luftfuktighet mer än möjligheten för två som reser tillsammans att sitta utan extra sällskap precis bredvid, men för egen del väger inte det över. Har aldrig känt nåt problem med luften ombord i 330/340.
 
Toppen