Senaste nytt

Eventuell tidigare leverans av A350 till SAS?

SK989

Medlem
Har hört

Nya stolar i plus med annan typ av ben-/fotstöd, men samma modell i Go.

Detta är vad jag hört från CC.

Om det är sant är det en riktig försämring. I dag är ju stolarna i Plus bredare än i Go, men ska det alltså bli samma bredd på stolarna i Plus som i Go, bara det att det är större pitch i Plus jämfört med Go?

För de som inte reser i business, dvs. merparten av passagerarna, har jag svårt att se att 350 blir någon förbättring. Det viktiga för de flesta är nog hur konfigurationen är (3-3-3 är klart sämre än 2-4-2 som det är på 330/340) och hur breda sätena är (idag är ju sätena bredare i Plus än i Go). Att det är plan som är något tystare med finare ljussättning väger lätt mot att ett sällskap på två (som reser i Go, vilket merparten av alla gör) ska få en tredje gök bredvid sig.
 

BCflyer

Medlem
Layout i all klasser är ju känd sedan länge. Dvs 1-2-1, 2-4-2, 3-3-3. Antal stolar / klass är ju också känt. Vi som har bokningar på 350n kan ju också se detta eller om man vill titta i Expert flyer ellerr annat tool.

Det som är intressant är väl framförallt:
i C:
Dörr till suiten/stolen?
Storlek och upplösning på skärm?
Luftkuddar, vanlig stoppning eller något nytt?
Massage?
Vinkyl?
Uttag
mm.

Plus:
Benstöd
Smalare stol / armstöd?
Skal eller något annat nytt?

Go:
Stoppning eller ej i stolen?
 

Abbs

Medlem
Om det är sant är det en riktig försämring. I dag är ju stolarna i Plus bredare än i Go, men ska det alltså bli samma bredd på stolarna i Plus som i Go, bara det att det är större pitch i Plus jämfört med Go?

För de som inte reser i business, dvs. merparten av passagerarna, har jag svårt att se att 350 blir någon förbättring. Det viktiga för de flesta är nog hur konfigurationen är (3-3-3 är klart sämre än 2-4-2 som det är på 330/340) och hur breda sätena är (idag är ju sätena bredare i Plus än i Go). Att det är plan som är något tystare med finare ljussättning väger lätt mot att ett sällskap på två (som reser i Go, vilket merparten av alla gör) ska få en tredje gök bredvid sig.
Du missuppfattar det mesta. Om Plus är 2-4-2 och Go är 3-3-3, hur kan Plus och Go vara lika brett?
 

Simon Hjort

Ny medlem
Plus-kabinen i nya A350-900
upload_2019-11-8_13-49-17.png
 
Toppen