Senaste nytt

Hur är det att flyga SAS GO på long haul?

Big Birger

Medlem
Flög SAS GO på long haul för första gången på ett par år. Har tidigare haft flax att alltid kunna uppgradera. Stolen och utrymmet är helt ok. IFE är också bra.

Det som är lite mindre bra är att när personen framför lutar sin stol, blir det en konstig vinkel för skärmen. I alla fall för mig som är ganska lång. Sedan blev jag förvånad över hur lite mat det var. Flög till Miami och ganska snabbt på förmiddagen fick vi en bra lunch, men sedan var det kanske 8 timmar tills vi fick en renklämma. Det är lite knapert. Men är man förberedd på det är det fine.
 

chazzie

Medlem
Stolen i de flesta Economy-produkter är väl relativt likvärdig, lite variation på benutrymme men i övrigt väldigt samma. Däremot är det ju det runt omkring som kan variera, bar en sådan sak som filtkostnad mm. tilltalar mig inte, utan precis som tidigare nämnt, gärna får ingå för mig även om biljetten är en 100-ing dyrare. Det var dock ett ganska bra tag sen jag åkte Longhaul i Economy p.g.a. detta fantastiska forum, men förr eller senare är man åter där skulle jag tro :)
 

Frisk78

Medlem
Jag har rest på en Open Jaw-bokning med Norwegian i Ekonomiklass. ARN - FLL ut och LAX - ARN hem.
Som sagt 50 kr för att låna en filt, inte köpa den. 25 eller 30 kr för att låna ett par in-ear hörlurar som kostar ca 5 kr att köpa på Wish/Alibaba.
Jag reste på den näst billigaste ekobiljetten (mat och bagage ingick i priset) och betalade 3600 kr. Billigt, men man får ju också enbart resan dit man ska. Inget annat.
 

ptotheg

Medlem
Jag har åkt 12 resor i GO mellan ARN-LAX och det är en pina om ni frågar mig. Enda anledningen till att jag plågat mig igenom 10:45h dit är såklart det billiga priset, konstigt nog säger jag alltid: "aldrig GO till USA igen". Jag är ca 180cm lång och upplever det som extremt trångt och jag kan aldrig sova i ekonomi. Vidrigt men billigt

Haha. Jag säger också alltid så men bokar ändå Go och försöker uppgradera. Ibland får man sitta kvar! Jag är 182cm och tycker utrymmet är OK om man skickar allt man äger och har i overhead. Sova håller jag med om att det är en utmaning
 
Haha. Jag säger också alltid så men bokar ändå Go och försöker uppgradera. Ibland får man sitta kvar! Jag är 182cm och tycker utrymmet är OK om man skickar allt man äger och har i overhead. Sova håller jag med om att det är en utmaning

Låter som jag ska försöka uppgradera, är själv 187cm och har med mig en gravid fru. Kan bli dålig stämning om det är trångt ;)
 

JochenS

Medlem
Låter som jag ska försöka uppgradera, är själv 187cm och har med mig en gravid fru. Kan bli dålig stämning om det är trångt ;)
Tycker GO+tillägg för plats med extra benutrymme kan vara helt ok alternativ ibland. Om det är just benutrymme som är grejen.

Dock ej kombinerat med bud på uppgradering då man bränner kostnaden för sätet om uppgraderingen går igenom.
 
Last edited:
Toppen