Senaste nytt

Bästa flygbolag i economy mellan Kuala Lumpur och Singapore?

M@GNÜS

Medlem
SQ och A350 är bäst. Men skulle nog gå på billigaste alternativet om inte SQ lounge är jätteviktigt. Bussen hade ju oxå varit intressant då KUL ligger lååååångt ifrån stan ändå.

Någon som vet hur lång tid bussen tar? Ca pris?

Har själv åkt Bangkok till Hua Hin med buss i Asien och det var en positiv överraskning. Billigt och 1-2 seating med rejäla fåtöljer.
Även åkt Tokyo till Hakuba, inte lika positivt... funkar nog bra om man är max 160 cm lång.
 
Jag hade satsat på bussen och då passat på att dela upp den i 2 delar för att kunna lägga en heldag i den charmiga staden Malacka (alltså 2 separata bussbiljetter Singapore-Malacka och Malacka-Kuala Lumpur).
 
Jag reste 1992 med tåg mellan KUL och SIN och jag tror att det fortfarande finns kvar som alternativ.
Alternativet finns, men jag har för mig två byten och en restid på 7-9 timmar.

Gällande bussarna, tyvärr är det ganska lite bagage man får ta med, så är man tex en familj och reser med två väskor a 20 kg och några handbagage så är bussen, enligt reglerna, inget alternativ.
 
Alltså går bussen direkt mellan flygplatserna KUL och SIN? Annars är det ju inte värt massa timmar extra tid och flera byten.

Subang har inga avgångar till Singapore.
 
Toppen