Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Johans00

Medlem
Går det att boka en omvänd Open Jaw? Kollar på att försöka boka PVG-HKG och sedan HKG-HND. Tror ni sedan SAS vanliga kundtjänst (ska inte använda voucher) släpper igenom PVG-SIN-HKG eller kan de vara lite griniga där?
 

squeezen

Medlem
Går det att boka en omvänd Open Jaw? Kollar på att försöka boka PVG-HKG och sedan HKG-HND. Tror ni sedan SAS vanliga kundtjänst (ska inte använda voucher) släpper igenom PVG-SIN-HKG eller kan de vara lite griniga där?
Tror utan voucher att det kan gå med pvg-sin-hkg men den är ju inte på Något vis rimlig men de är ju mer liberala med routings utan voucher.

Origin open jaw ska också vara ok som
Jag förstårr det.
 

Lagerman

Medlem
@matt jag tittar på exakt samma rotting som du fick igenom. När i tiden ska din/er resa gå. Jag har galet svårt att hitta tillgänglighet på FRA-HND i F......
 

toer00

Medlem
Jag har idag en bokad och klar award i business ARN-FRA-YVC (Calgary);; SFO-LIS-ARN. Nu tänkte via ändra destination i Kanada och fortsätt till YPR (Prince George), dock för att komma dit blir det att lägga till YYC-YVR (VAncouver)-YPR.
Dvs hela sträckan då blir ARN-FRA-YVC-YYC-YVR ; SFO-LIS-ARN Great Circle Mapper.
Är detta en godkänd routing eller blir det för mycket byten i en och samma zon eller dyl... Ursäkta frågan ;), men har inte riktigt hitta svar på annat håll :rolleyes:
 

chaudi

Medlem
Jag har idag en bokad och klar award i business ARN-FRA-YVC (Calgary);; SFO-LIS-ARN. Nu tänkte via ändra destination i Kanada och fortsätt till YPR (Prince George), dock för att komma dit blir det att lägga till YYC-YVR (VAncouver)-YPR.
Dvs hela sträckan då blir ARN-FRA-YVC-YYC-YVR ; SFO-LIS-ARN Great Circle Mapper.
Är detta en godkänd routing eller blir det för mycket byten i en och samma zon eller dyl... Ursäkta frågan ;), men har inte riktigt hitta svar på annat håll :rolleyes:

Nu vet man aldrig men för någon månad sedan bokade jag
Arn-lhr-yyz-yvr-yxy
Vilket är två byten i Kanada, så så länge de är "på vägen" bör det väl gå bra.
 

chaudi

Medlem
OT: Hmm vad finns det för spännande där? Kanske skulle byta ut YPR mot YXT (Whitehorse)?? ;-)

Bra fråga, en plats jag inte besökt än så lite av en chansning men det jag tittat på är bl.a.
En bit ytterligare norrut finns Klondike och Dawson city
Dawson City Yukon | Home of the Klondike Gold Rush
Whitehorse verkar vara mest natur, kan tipsa om denna sida som har mycket information
Whitehorse Region | Travel Yukon - Yukon, Canada | Official Tourism Website for the Yukon Territory
 

helgonet

Medlem
Ska till Montreal i april 2020 och letar efter en spännande väg dit och hem tillbaka till Stockholm med en 2-4-1.

SAS hemsida föreslår resa under mina datum bland annat ARN-PEK-YUL (CA) och hem YUL-VIE-ARN (OS), samtliga i business. Som jag förstått ovan föreslår hemsidan ibland routings som inte Tallinn skulle godkänna. Är det värt för mig att spendera tid på att hitta roligare vägar till YUL via andra stopp i Asien med layovers på vägen eller är det inte värt besväret? Skulle till exempel gärna vilja testa SQ och ta en natt i Singapore.
 
Last edited:
Toppen