Senaste nytt

Hur checka in på en Swiss flight som flygs av SAS?

riche

Medlem
Hej!

Skall ut och flyga imorgon och har bokat med swiss, har byte i GVA och första sträckan dit flygs med sas från ARN. Kan jag på något sätt checka in online för denna flight? Möts av detta meddelande när jag loggar in på swiss hemsida: "Web check-in is not available for codeshare flight LX 4719 ARN-GVA."
 

Senator

Moderator
Hej!

Skall ut och flyga imorgon och har bokat med swiss, har byte i GVA och första sträckan dit flygs med sas från ARN. Kan jag på något sätt checka in online för denna flight? Möts av detta meddelande när jag loggar in på swiss hemsida: "Web check-in is not available for codeshare flight LX 4719 ARN-GVA."

Check-in via SAS då SAS flyger sträckan..Sedan kan du checka in på nästa leg via Swiss
 

riche

Medlem
Ok! Kommer sas känna igen min bokningsreferens även om jag bokat via swiss? Eller hur ska jag göra incheckningen? Är ju 22h innan på sas men när jag försöker logga in där nu säger den bara "hittar inte namnet".
 

Senator

Moderator
Går inte LX4719 eller SK2615 klockan 09:15 i morgon, och då skulle 22h innan vara 11:15 idag? :cool: Då öppnar incheckning?

Borde känna igen Swiss bokning eller medlemsnummer i Eurobonus eller annat program om sådan är med i bokningen.
 

Jacob

Medlem
Vad händer då med baggaget i GVA?
Känner SK och LX-sytemen av varandra eller måste man hämta ut och åter checka in baggaget igen i GVA?
Förhoppningsvis får man boardingkort även för anslutningsflyget från Geneve redan på Arlanda. Annars blir det att besöka en transferdisk (eller loungen, brukar också funka) för att få boardingkort.

Bagaget skickas alltid direkt förutsatt att alla flyg är på samma bokning.
 

NotRyan

Medlem
Är det inte i just fall som detta som det är bäst att ge 17 i web-incheckning och istället checka in i automaten på flygplatsen, då blir du incheckad på bägge flighterna med en gång....

Mvh
/NotRyan
 
Toppen