Senaste nytt

SAS Boeing 737-600 checkar ut innan jul

Canadien

Medlem
Bevakar dagligen möjlighet att boka SK600 den 30 november i Economy med poäng. Men hittills ingen framgång. Vad tror panelen - kommer det bli möjligt eller är det bara att släppa tanken?

Ytterst osannolikt. Detta är ju en förlängd jubileumsflygning där förhoppningen från de som bokat är att det blir garanterad seat block och löjrom med champagne/vodka.
 

ssh9721

Medlem
På väg till Frankfurt under eftermiddagen, skulle varit LN-RPG, men kom iväg sent till Aten så inte så troligt de hinner hem...
 

Malu

Medlem
Idag flög både LN-RGK och LN-RRO OSL-DGX (St Athans i Wales) - för lagring eller nedmontering kan jag tänka...

Har också noterat att SK600-flighten varierar mellan 9 och 10 rader plus i seating. Kanske någon funktion som utökar plus automatiskt när beläggningen är hög jmf med go? Men verkar återställas, så ingen idé att försöka snappa åt sig 10A / 10F som det ser ut nu. :)
26 seatade personer i plus. Lite nyfiken på vad de tänker sig att vi ska göra i två timmar...
 

Canadien

Medlem
Idag flög både LN-RGK och LN-RRO OSL-DGX (St Athans i Wales) - för lagring eller nedmontering kan jag tänka...

Har också noterat att SK600-flighten varierar mellan 9 och 10 rader plus i seating. Kanske någon funktion som utökar plus automatiskt när beläggningen är hög jmf med go? Men verkar återställas, så ingen idé att försöka snappa åt sig 10A / 10F som det ser ut nu. :)
26 seatade personer i plus. Lite nyfiken på vad de tänker sig att vi ska göra i två timmar...
Det lär ju vara 'chartrat' med SAS-pensionärer eller andra gratisinbjudna på övriga rader, och att servera blomkålskub till 100+ pers tar väl 1.5h.
 

Alf

Medlem
Gjorde en preliminär bokning och fick upp nedanstående seating på Plus biljett, vilket var det enda valet. Inga blockade mittsäten och i övrigt inga trevliga platser kvar. Nästan bara mittraden och där skulle jag inte ens betala för en plats. Blir en funderare om jag skall behålla biljetten. Här blir det trångt och då behövs minst löjrom och vodka, vilket man inte ens vet om det serveras. Det kanske bli den mer simpla Scandinaviska serveringen med polarrulle och vin eller öl. Då är definitivt 3359 kr slängda i sjön.
 

ilon

Medlem
Nu vet jag inte vad övriga ser när det gäller blockade säten, men så här ser det ut för mig just nu:
Screenshot_20191105-071209.jpg


Jag ser det som en onödigt dyr MR med chans till trevlig överraskning! Varför jag inte vid bokning seatade mig vid ett fönster undrar jag dock nu över :s
 
Toppen