Senaste nytt

Qatar flyger A350 till Stockholm med Q Suite från oktober 2018

Ricci

Medlem
Jeg ville gerne prøve QSuite og kigger på en weekend-tur til Doha med fruen i September 2019 (ja jeg er godt klar over at man ikke er meget udendørs i September i Doha - men det går nok). Men når jeg søger ser det ud til at det udelukkende er Boeing 787-8 der flyver mellem Doha og Stockholm i september næste år. Og den har jo IKKE QSuite så vidt jeg da ved.

Det er disse to jeg får frem... Da jeg skal fra Malmö til Stockholm gider vi ikke tage omvejen derop forbi hvis der ikke er QSuite ombord :)

Visa bifogad bild 83815
QSuite är bra, men att åka via ARN bara för det och boka långtid i förväg hade jag inte gjort.
Det är lätt att det kan bli Change of Aircraft tills du flyger.
 

palmen

Moderator
Jeg ville gerne prøve QSuite og kigger på en weekend-tur til Doha med fruen i September 2019 (ja jeg er godt klar over at man ikke er meget udendørs i September i Doha - men det går nok). Men når jeg søger ser det ud til at det udelukkende er Boeing 787-8 der flyver mellem Doha og Stockholm i september næste år. Og den har jo IKKE QSuite så vidt jeg da ved.

Det er disse to jeg får frem... Da jeg skal fra Malmö til Stockholm gider vi ikke tage omvejen derop forbi hvis der ikke er QSuite ombord :)

Visa bifogad bild 83815
Qsuite försvinner väl nu i vår från Arlanda?
 

Buffon

Medlem
ARN-BKK står på schemat.

DOH-BKK, BKK-DOH och DOH-ARN är på de avgångar jag tittat på alla utrustade med Qsuite. Är det Suiter på alla stolar i Business eller bara ett fåtal? Vi är 2st som reser ihop och vill gärna ha dubbelsängen. Får man välja det direkt man bokar resan eller måste man maila/ringa in och önska alternativt logga in och försöka boka just de platserna?
 

Otto

Medlem
ARN-BKK står på schemat.

DOH-BKK, BKK-DOH och DOH-ARN är på de avgångar jag tittat på alla utrustade med Qsuite. Är det Suiter på alla stolar i Business eller bara ett fåtal? Vi är 2st som reser ihop och vill gärna ha dubbelsängen. Får man välja det direkt man bokar resan eller måste man maila/ringa in och önska alternativt logga in och försöka boka just de platserna?

Du ser ganska tydligt på seatmap vilka som är dubbelsängen, du bokar E, F stolarna ! Du kommer att åka baklänges ... -:)
 

Lipstick

Medlem
Tänkte boka en resa till SIN/KUL med Qatar i feb/mars 2020. Deras Qsuite är den bästa businessclass produkten enligt min mening. Jag hittar A 350 i januari men i feb finns bara 777, dvs inte ens Dreamliner mellan ARN-DOH. Har någon sett någon information om detta? Tillfällig förändring?
 

squeezen

Medlem
Tänkte boka en resa till SIN/KUL med Qatar i feb/mars 2020. Deras Qsuite är den bästa businessclass produkten enligt min mening. Jag hittar A 350 i januari men i feb finns bara 777, dvs inte ens Dreamliner mellan ARN-DOH. Har någon sett någon information om detta? Tillfällig förändring?
Vet inte men är Det 777-300er så har de rätt ofta qsuite också så gå inte flygplanstyp bara. 350-900 har inte så ofta, 350-1000 har typ alltid och 777-300er kör hårt retrofit program
 

NotRyan

Medlem
Tänkte boka en resa till SIN/KUL med Qatar i feb/mars 2020. Deras Qsuite är den bästa businessclass produkten enligt min mening. Jag hittar A 350 i januari men i feb finns bara 777, dvs inte ens Dreamliner mellan ARN-DOH. Har någon sett någon information om detta? Tillfällig förändring?

Vet inte men är Det 777-300er så har de rätt ofta qsuite också så gå inte flygplanstyp bara. 350-900 har inte så ofta, 350-1000 har typ alltid och 777-300er kör hårt retrofit program

Alla förutom 777-300ER utan Qsuite är bra så tyvärr blir det det största lotteriet om det står 777-300ER. Antingen kanonbra hårdvara (Qsuite) eller meh...
 

squeezen

Medlem
Alla förutom 777-300ER utan Qsuite är bra så tyvärr blir det det största lotteriet om det står 777-300ER. Antingen kanonbra hårdvara (Qsuite) eller meh...
Ja får hålla med. 2-2-2 kan iofs va ok. Åker själv nästa helg med brorsan till manchester för att kolla boll (japp lär väl bli stryk mot brighton men med ett besök på cloudwater brewery som
Är favoriten så blir det nog bra till slut), det kan få va lite kul att få utsikt, kunna ta nån sjysst bild osv. Lite tröttsamt bara åka mitten hela tiden så fort man har sällskap.

Nåväl har man redan bokat är det inte mycket att göra. Annars kan ju kolla seatmap i förväg innan bokning, då blir det tämligen snabbt obvious vad som gäller.
 

rlager

Medlem
För över ett år sedan bokade jag en resa med Qatar i Business till Male via Doha förståss. Lyckades få till 3 av 4 legs med Q-suite. Kom hem igår och kan konstatera att vi inte fick q-suite på ett enda av de tre ben som var inbokade med q-suite. Operational reasons var standardsvaret. En väldig massa jobb och en dyrare biljett då jag särskilt valde avgångar med q-suite. Oerhört irriterade med Qatars ständiga equipment change.
 
Toppen