Senaste nytt

Silk air går att boka med Lufthansa men inte som award?

ymmot123

Medlem
Silk air(dotterbolag till SG) har tidigare inte varit bokningsbart som award på miles & more. Men idag när jag tittade så är det möjligt att boka biljett även med silk air. När jag ringde miles & more så nekar dem till detta vilket är märkligt.
 

Tonton

Medlem
Silk air(dotterbolag till SG) har tidigare inte varit bokningsbart som award på miles & more. Men idag när jag tittade så är det möjligt att boka biljett även med silk air. När jag ringde miles & more så nekar dem till detta vilket är märkligt.

Boka revenue- eller awardbiljett?
 

Tonton

Medlem
Man verkar kunna tjäna M&M miles med Silk Air så helt otroligt låter det inte SilkAir – Airline | Miles & More

Inte bara det - detta fanns på länken du delade:

Skärmavbild 2019-11-01 kl. 12.25.57.png
 

palmen

Moderator
Silk air(dotterbolag till SG) har tidigare inte varit bokningsbart som award på miles & more. Men idag när jag tittade så är det möjligt att boka biljett även med silk air. När jag ringde miles & more så nekar dem till detta vilket är märkligt.
Bara för at man kan boka biljetter med bolaget så behöver det inte gå att boka awards.
Tex kan man boka American Airlines som anknytning på en SAS-biljett till USA, men det går inte att boka award med American Airlines.
Silk Air är inte med i Star Allaince så det är väl därför som det inte går att boka awards med något program i star allaince (förutom Singapore Kris Flyer kanske)
 

ymmot123

Medlem
Jag är inloggad på miles &more och sökte GOT -CEB betala med poäng.
Får då fram resan sista flyget är med silk air. Det är alltså helt ok att boka på nätet, men via deras telefon bokning blir det tvärt nej.

Bara för at man kan boka biljetter med bolaget så behöver det inte gå att boka awards.
Tex kan man boka American Airlines som anknytning på en SAS-biljett till USA, men det går inte att boka award med American Airlines.
Silk Air är inte med i Star Allaince så det är väl därför som det inte går att boka awards med något program i star allaince (förutom Singapore Kris Flyer kanske)
 

Attachments

  • Screenshot_20191101-133241.jpg
    Screenshot_20191101-133241.jpg
    42 KB · Visningar: 284
Toppen